سنگین‌ترین بارش‌های زمستانی در قزوین

قدرت‌الله مهدیخانی در قزوین با بیان اینکه امروز شاهد سنگین‌ترین بارش‌های زمستانی سال جاری در استان قزوین هستیم، اظهار داشت: به خاطر بارش‌های سنگین باران و برف که از بعدازظهر امروز آغاز شده، دبی رودخانه‌های استان قزوین به شدت افزایش یافته و احتمال بروز حوادث طبیعی به ویژه طغیان آنها بالاست. بنابراین تردد در حاشیه این رودخانه‌ها امکان غرق شدن و مرگ افراد را به دنبال دارد.

به گزارش رکنا، وی اضافه کرد: در حال حاضر در گردنه‌های کوهین، قسطین‌لار و بهرام‌آباد الموت شاهد بارش سنگین برف هستیم و امکان تردد برای خودروهای سواری در این گردنه‌ها وجود ندارد. بنابراین هم‌استانی‌ها و مسافران باید از تردد به این مناطق به شدت خودداری کنند.

مهدیخانی ادامه داد: ماموران امداد و نجات هلال‌احمر و راهداری هم باید با همراه داشتن وسایل تردد زمستانی به ویژه زنجیرچرخ و لباس‌های زمستانی در مسیرهای مختلف برای امداد و بازگشایی مسیرهای مسدود اقدام کنند و در ضمن داشتن جیره غذایی ذخیره در این شرایط که احتمال گیرافتادن در برف وجود دارد، واجب است.

شهرداری و راهداری جاده‌ها را نمک‌پاش کنند

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین ضمن تصدیق پیش‌بینی اداره کل هواشناسی در مورد سرمازدگی روزهای شنبه و یکشنبه گفت: سرمازدگی باغات و مزارع در این شرایط قطعی به نظر می‌رسد و باغدارانی که این هشدارها را جدی نگرفتند، باید تا دیر نشده اقدامات لازم را برای کاهش خسارات ناشی از سرمازدگی انجام دهند.

مهدیخانی افزود: با توجه به فردا و پس‌فردا با یخبندان صبح‌گاهی مسیرهای تردد شهری و برون‌شهری مواجه خواهیم بود، شهرداری‌ها و راهداری باید نسبت به نمک‌پاش کردن محورهای مواصلاتی و تردد مسافران و هم‌استانی‌ها اقدام کنند تا شاهد بروز تصادفات زنجیره‌ای در اثر سر خوردن خودروها نباشیم.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

تسنیم

 

کدخبر: 670139 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟