ماهیت فعلی کنکور مفید نیست/ آموزش و پرورش اعلام کرد

کنکور سراسری برگزار خواهد شد و برخی مسئولان آموزش و پرورش نسبت به ماهیت برگزاری کنکور انتقاداتی دارند.

به گزارش رکنا، علیرضا کمرئی، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش درباره نگاه آموزش و پرورش نسبت به کنکور، اظهار کرد: در ارتباط با کنکور، ترجیح ما این است که اخبار را سازمان سنجش ارائه دهد که برای کنکور آتی مشابه سنوات قبل است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش از هر چیزی که بتواند به جریان تربیت و یادگیری کمک کند و سایه بر آموزش‌های آموزش و پرورش نیندازد، استقبال می‌کند.

کمرئی تصریح کرد: آموزش و پرورش، کنکور را با ماهیتی که در حال حاضر دارد برای آموزش و جریان تربیت مفید نمی‌داند و به همین دلیل با تعدیل و تغییر شرایط آن کاملا موافق است و اگر تصمیمی در این زمینه نهایی شود، استقبال می‌کند.

وی با اشاره به بررسی‌هایی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه کنکور در حال انجام است، گفت: در حال حاضر این موارد در مرحله گفت‌وگوهاست و هنوز در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب نشده است اما ما استقبال می‌کنیم و در تصمیم‌سازی‌ها مشارکت هم داریم و اعلام نظر می‌کنیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: موضع آموزش و پرورش در زمینه کنکور با آن چیزی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی است، کاملا منطبق است و مشارکت در تصمیم‌سازی‌ها دارد.

وی تأکید کرد: امیدواریم با تصویب قانون در این زمینه، گشایشی ایجاد شود و آموزش و پرورش بتواند اهداف تربیتی خود را دنبال کند./فارس  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 669888 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟