شرکت در پویش نهال برای تامین تبلت دانش آموزان بی بضاعت

تبلت دانش آموزی نیاز دانش آموزان در مناطق کم برخوردار است. با پویش هایی مثل پویش ملی نهال می توان تعداد قابل توجهی از نیاز دانش آموزان به تبلت دانش آموزی را رفع کرد.

به گزارش رکنا، پویش ملی نهال در طرح مشترک میان دیجی‌کالا و انجمن نظام صنفی رایانه‌ای کشور (نصر)، با مشارکت مردمی برای تأمین تبلت مورد نیاز برای دانش‌آموزان محروم از تکنولوژی‌های آموزشی برگزار می‌شود.

شیوع بیماری کرونا شیوه زندگی افراد را به شدت تغییر داده است. آموزش و تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان یکی از موضوعاتی‌ست که از این تغییر وضعیت، تأثیر بسیاری پذیر فته است. از سوی دیگر، تغییرات گسترده در شیوه آموزش، بحث آموزش مجازی و تأمین ابزارهای آموزشی دانش آموزان از جمله تلفن هوشمند و تبلت و ارائه اینترنت رایگان به دانش آموزان و معلمان را نیز به موضوعی داغ تبدیل کرده است.

یکی از ملزومات این دوره داشتن تبلت و یا گوشی هوشمند برای ادامه آموزش است. گزارش‌ها نشان می دهد حدود 3 میلیون دانش اموز فاقد ابزارهای لازم جهت انجام آموزش در دوره کرونا هستند. به همین دلیل، نهادهای خصوصی اقدام به راه اندازی پویش های گوناگونی کرده‌اند.

دیجی کالا به همراه انجمن نظام صنفی رایانه ای کشور (نصر) با مشارکت مردمی قصد تامین 20هزار تبلت مورد نیاز برای دانش آموزان محروم را دارد. این پویش با نام «نهال» با هدف کاهش شکاف دسترسی دانش آموزان از فرایندهای آموزش آنلاین و رفع نیاز آنها در تحصیل برابر تشکیل شده است.

در این طرح، دیجی‌ کالا زیرساخت فنی و بستر لازم برای خرید تبلت‌ ها را فراهم می‌کند. این تبلت ها از سوی انجمن نظام صنفی رایانه‌ای کشور تأمین می‌شود. بر این اساس، دیجی‌کالا به همراه انجمن نظام صنفی رایانه ‌ای کشور از علاقه‌‌مندان دعوت می‌ کنند تا در پروژه تأمین ۲۰ هزار تبلت برای دانش ‌آموزان محروم از تکنولوژی‌های آموزشی مشارکت کنند.

مشارکت ‌کنندگان می‌ توانند با خرید کارت ‌هدیه ‌های مشخص شده، بخشی یا تمام هزینه خرید یک تبلت را پرداخت کنند. به این صورت تبلت‌ ها از طریق دیجی‌کالا یا وارد کنندگان دیگر، تأمین خواهد شد. فرآیند پرداخت هزینه مانند ثبت سفارش معمولی در دیجی‌‌کالا انجام می‌شود؛ کاربران کارت‌هدیه را از صفحه ویژه این طرح، به سبد خرید خود اضافه کرده و وارد مرحله پرداخت می ‌شوند. همچنین اگر کارت هدیه انتخابی مبلغی کمتر از ۲۰۰ هزار تومان دارد، کاربران می‌توانند به شماره کارت اعلام شده در لندینگ نیز، مبلغ مشارکت خود را واریز کنند.

دیجی‌کالا اعتبار حاصل از میزان خرید کاربران را به منظور خرید تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند جمع‌آوری می‌کند. با تایید سازمان‌های مردم‌نهاد مجرب در حوزه آموزش، مناطق جغرافیایی معرفی شده از سوی آموزش و پرورش و سازمان ثبت احوال کشور، دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل شناسایی می‌شوند و هر تبلت خریداری شده با ثبت شماره سریال دستگاه به آن‌ها تقدیم می‌شود.

می‌توانید از طریق این لینک در تأمین تبلت برای دانش‌آموزان کم برخوردار سهیم باشید: پویش ملی نهال

آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 669050 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟