ارزیابی واکسن «اسپوتنیک وی» آغاز شد+جزییات

اسپوتنیک وی/ خبرگزاری روسی اسپوتنیک نوشت: این واکسن روسی اکنون از نظر تایید شدن در کشورها با پیشی گرفتن از واکسن آمریکایی فایزر، جایگاه دوم را در جهان کسب کرده است.

روز پنجشنبه سازمان داروی اتحادیه اروپا اعلام کرد که بررسی آزمایش این واکسن روسی از نظر تطابق با استانداردهای اتحادیه اروپا از نظر کارامدی، ایمن بودن و کیفیت آن را آغاز کرده است.

به گزارش رکنا، موسسه تحقیقاتی گمالیا مستقر در مسکو که این واکسن را تولید کرده است پیشتر نیز دو واکسن را برای مقابله با ویروس ابولا ارائه داده بود.

دریافت مجوز تولید اسپوتنیک وی در اروپا!

یک شرکت آلمانی موسوم به R-Pharm Germany GmbH متقاضی دریافت مجوز تولید اسپوتنیک وی در اروپا است. این یکی از شروط اروپا بوده که واکسن در داخل اتحادیه اروپا تولید شود.

این موضع جدید اتحادیه اروپا دو ماه بعد از اظهارات آنگلا مرکل صدراعظم آلمان اعلام شده که به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفته بود که از همکاری دوجانبه با روسیه برای استفاده از ظرفیت اروپا جهت ساخت واکسن روسی اسپوتنیک وی استقبال می کند.

کابینه آلمان سپس آن را مشروط به چراغ سبز سازمان دارویی اروپا برای تولید واکسن در اتحادیه اعلام کرد.

اوایل ماه فوریه(بهمن) مجله معتبر پزشکی لانست تایید کرد که واکسن اسپوتنیک وی ۹۱.۶ درصد موثر است.

حساب اسپوتنیک وی در توئیتر روز جمعه نوشت: این واکسن در ۴۵ کشور تایید شده است و دومین واکسن شناخته شده در مبارزه با ویروس کرونا در جهان است. واکسن فایزر در ۴۳ کشور به رسمیت شناخته شده اما واکسن آسترازنکا مورد تایید ۴۹ کشور جهان بوده است.

ارزیابی واکسن اسپوتنیک وی به زمان کمتری نیاز خواهد

سازمان داروی اروپا اعلام کرده که ارزیابی واکسن اسپوتنیک وی به زمان کمتری نسبت به روند معمول نیاز خواهد داشت اما نمی تواند زمان دقیق را پیش بینی کند.

بروکسل تاکنون نگاهی تردیدآمیز به واکسن های ساخت روسیه و چین داشته و نگران تلاش این دو کشور برای استفاده از واکسن به عنوان ابزاری برای نفوذ در این اتحادیه بوده است.

با تاخیر در روند تحویل واکسن در اتحادیه اروپا برخی از کشورهای این اتحادیه تصمیم گرفته اند برای تامین نیاز خود از مسکو و پکن درخواست واکسن کنند. تاکنون مجارستان مردم خود را با واکسن روسی واکسینه کرده و منتظر تایید سازمان داروی اروپا نبوده است. اسلواکی نیز از این رویه پیروی کرده است و جمهوری چک سومین کشور اروپایی خواهد بود که از واکسن روسی استفاده می کند.

با این حال کشورهایی مانند اتریش و دانمارک قصد دارد برای انجام تحقیقات مشترک در زمینه واکسن کووید-۱۹ با رژیم صهیونیستی همکاری کنند.

پیش بینی می شود اروپایی ها به دلیل تعطیلی کلی یا جزیی در این اتحادیه ماه طولانی و کسل کننده ای را در مارس امسال (اسفند-فروردین) داشته باشند. این درحالیست که طولانی شدن محدودیت های کرونا در اتحادیه اروپا و از جمله در آلمان خشم عمومی را برانگیخته است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

منیبان

 

کدخبر: 668045 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟