این غذاها شما را شاد می کند / ما همان چیزی هستیم که می خوریم

سالهاست که محققان آنچه را که می خوریم اثرگذار بر روحیه ما می دانند و علم ثابت کرده است که آنچه در دهان خود می گذاریم بر آنچه از سر ما بیرون می آید تأثیر می گذارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا ؛ متخصص تغذیه بیان می کنند که محوری بین آنچه ما می خوریم با آنچه ما تفکر می کنیم و اثر آن بر مغز ما وجود دارد و به عبارتی سیستم هضم ما را به احساس ما متصل می کند.

اگر روده شما خوشحال باشد ، شما بیشتر خوشحال خواهید شد.

محققان مشخص کردند که یک رژیم متعادل ، همراه با ورزش می تواند اختلالات روانی را از بین ببرد. به معنای واقعی کلمه - ما همان چیزی هستیم که می خوریم."

اگر غذا در روحیه ما نقش دارد ، پس چه چیزی باید بخوریم تا بهترین حالت روحی و جسمی را داشته باشیم؟

فلاونوئید ضد افسردگی هستند

فلاونوئید اثر ضد افسردگی قابل توجهی دارد. ماهی سالمون، ماهی آزاد، مملو از اسیدهای چرب امگا 3 است که ثابت شده باعث بهبود روحیه ما می شود.

امگا 3 ، بخشی حیاتی در ساخت سلول های بدن ماست و باعث براق شدن مو و پوست می شود ، حتی به ظاهر شادی می بخشد اما ما ماهی کم مصرف می کنیم! بیشتر افرادی که با آنها صحبت می کنند کمتر از یک بار در ماه ماهی مصرف ندارند.

ویتامین D را فراموش نکنید

اگر توانایی خرید مواد تازه را ندارید ، کنسرو شده ماهی را پیشنهاد می کنیم. مکمل های روغن ماهی همان اثرات تقویت روحیه را دارند. ویتامین D روحیه را تقویت می کند و دارای کیفیت ضد افسردگی است.

ما معمولاً ویتامین D خود را از خورشید دریافت می کنیم. اما این مورد در قارچ ها ، شیر ، گوشت گاو ، کبد مرغ و ماهی های چرب نیز یافت می شود. نقش اصلی ویتامین D تبدیل و تنظیم تبدیل تریپتوفان به سروتونین است. هدف ، حفظ مقدار مناسب سروتونین است که می تواند افسردگی و اضطراب را دفع کند.

سروتونین زیاد یا خیلی کم می تواند عوارض جانبی داشته باشد. مکمل ویتامین D را توصیه می کنیم.

شکلات تلخ بخرید و بخورید

شکلات تلخ بله ، این درست است. شکلات تلخ دارای مزایای زیادی برای سلامتی است ، از جمله کاهش استرس عاطفی. شکلات تلخ باعث افزایش خلق و خو می شود زیرا سطح اندورفین را افزایش می دهد.

شکلات تلخ را حداقل با 70٪ کاکائو انتخاب کنید. غذاهایی با پروبیوتیک - به عنوان مثال کفیر ، ماست ، کلم ترش پروبیوتیک ها باکتری هایی هستند که در روده ما زندگی می کنند و به کمک به هضم غذا ، تقویت سیستم ایمنی بدن و تمیز کردن روده معروف هستند.

آنها نقش مهمی در سلامت محور روده و مغز دارند و اثر آرام بخشی بر بدن دارند و به طور خاص به پرخاشگری کمک می کنند. غذاهای لبنی تخمیر شده حاوی پروبیوتیک هایی مانند کفیر ، کلم ترش ، کیمچی ، ترشی و ماست هستند. ویتامین های B6 - مرغ ، سبزیجات برگ دار ، گوشت گاو ویتامین B6 برای تبدیل تریپتوفان به سروتونین ، انتقال دهنده عصبی که نقش اصلی در خلق و خو ، یادگیری ، اشتها و کنترل تکانه ها دارد ، حیاتی است. B6 در مرغ ، غذاهای دریایی ، گوشت گاو ، سبزیجات برگ دار ، اسفناج ، کلم پیچ وجود دارد. انگور حاوی چیزی به نام رسوراترول است ، آنتی اکسیدانی که ثابت می کند روحیه را تقویت می کند.

کیوی و پرتقال و کلم پیچ های دوست داشتنی

ویتامین ویتامین C یک روش عالی برای تقویت سیستم ایمنی بدن با آنتی اکسیدان است. سیستم ایمنی بدن و مغز شما به هم متصل هستند. افرادی که از نظر جسمی خوب نیستند ، اغلب شرایط خود را به عنوان منبع افسردگی ذکر می کنند. علاوه بر این ، ویتامین C به رادیکال های آزاد متصل می شود و به بدن اجازه می دهد تا راحت تر آنها را حذف کند. ویتامین C در کلم بروکلی ، پرتقال ، کلم پیچ ، توت فرنگی ، انبه و کیوی یافت می شود.

کمبود منیزیم

آمار نشان می دهد که بخش بزرگی از جمعیت ما می تواند از نظر منیزیم کمبود داشته باشد ، که در صدها عملکرد متابولیک مختلف نقش دارد و به تعادل سروتونین کمک می کند. پس حواسمان به کمبود نداشتن منیزیم باشد.

آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

آزاده مختاری

کدخبر: 668017 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟