شروع تزریق واکسن کرونا در افغانستان

واکسن کرونا در افغانستان به کادر درمان، نیروهای امنیتی و خبرنگاران تزریق می شود.

به گزارش رکنا، مراسم تزریق نخستین دوز واکسن کرونا صبح امروز(سه شنبه) در کاخ ریاست جمهوری با حضور اشرف غنی و معاونش و سفیر هند در کابل به صورت نمادین به یکی از خبرنگاران زن افغان تزریق شد.

افغانستان قرار است واکسیناسیون ۲۵۰ هزار نفر از کارکنان بهداشتی و درمانی، نیروهای نظامی و خبرنگاران را با ۵۰۰ هزار دوز واکسن اهدایی هندی آغاز کند.

در مرحله نخست ۱۱۰ هزار نفر از کارکنان بهداشت و درمان و سپس نیروهای امنیتی و خبرنگاران واکسن کرونا دریافت می کنند.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان در مراسم آغاز واکسیناسیون بر توزیع عادلانه واکسن در کشور تاکید کرد.

وی همچنین در این نشست با قدردانی از ایران به علت بازنگه داشتن مرزهای دو کشور در دوران شیوع کرونا خاطرنشان کرد در موج های مختلف شیوع کرونا کشور به خوبی اداره شد و عواقب ناشی از شیوع این بیماری کنترل شد.

رئیس جمهوری افغانستان با قدردانی از کادر بهداشتی و درمانی خاطر نشان کرد کارکنان بهداشتی اقدامات مناسبی برای خدمات رسانی و جلوگیری از شیوع کرونا انجام دادند.

وی تصریح کرد برای گرامیداشت یاد کارکنان بهداشتی که جان خود را در دوران شیوع کرونا از دست دادند، بنای یادبودی ساخته می شود.

محمداشرف غنی، در ادامه با قدردانی از خبرنگاران در دوران شیوع کرونا خاطر نشان کرد آنها در شرایط سخت به تعهد خود برای آزادی بیان و اطلاع رسانی عمل کردند و به همین دلیل در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار گرفتند.

وی در ادامه از اهدای ۵۰۰ هزار دوز واکسن توسط هند تقدیر کرد و گفت هند نه تنها در اهدای واکسن بلکه در ساخت ساختمان مجلس و سدهای سلما و شاه توت به افغانستان کمک کرد.

رئیس جمهوری افغانستان در ادامه خواستار ادامه همکاری با هند براساس منافع مشترک و بشر دوستانه شد.

وی تصریح کرد با اقدامات صورت گرفته حدود ۴۰ درصد از مردم افغانستان در مرحله نخست بر علیه کرونا واکسینه می شوند.

اشرف غنی با اشاره به شیوع نوع جدید کرونا، از مردم خواست با زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی از شیوع این بیماری جلوگیری کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 664451 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟