از هر هزار نفر 3 نفر تحصیل را رها کرده اند / بیشتر در مناطق محروم

ترک تحصیل دانش آموزان یکی از آسیب های اجتماعی و دغدغه های جامعه در مناطق محروم است.

 

به گزارش رکنا، وزیر آموزش و پرورش گفت: غیر از دانش‌آموزانی که مشکل تامین تبلت و گوشی دارند، یک جامعه آماری ۶۰۰ هزار نفری شناسایی کردیم و با گفت‌وگوی حضوری مشخص شد که سه دهم درصد یعنی از هر یکهزار نفر ۳ نفر به دلایل مختلف تحصیل را رها کرده‌اند که بیشتر آن‌ها در مناطق محروم هستند.

محسن حاجی میرزایی  افزود: با خانواده‌های این دانش‌آموزان صحبت کردیم تا آنان به تحصیل بازگردند.

وی خاطرنشان کرد: بازمانده از تحصیل تعبیر دقیقی نیست، افرادی که به اینترنت یا ابزار هوشمند دسترسی ندارند محروم از آموزش نیستند و این مهم به طرق مختلف به شکل حضوری، دریافت بسته های آموزشی و برخی هم از طریق تلویزیون آموزش ها را فرا می گیرند.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: دانش‌آموزانی که به اینترنت یا گوشی هوشمند دسترسی ندارند را نمی‌توان در دسته افراد بازمانده از تحصیل جای داد، چراکه آن‌ها به دلیل شرایط به وجود آمده، از برخی امکانات برخوردار نیستند اما محرومیتی از آموزش ندارند.

حاجی میرزایی در خصوص تغییر و تحولات احتمالی در مدیریت‌های دستگاه تعلیم و تربیت تا پایان سال نیز ادامه داد: حداقل جابجایی ها در آموزش و پرورش انجام خواهد شد، عده ای بازنشسته و یا جایگزین می شوند اما تلاش می شود از طریق کمیته انتصاب، سوابق افراد بررسی سپس تصمیم گیری شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 662895 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟