هجدهمین آیین پویش ره سلامت

شروع هجدهمین آیین پویش ره سلامت  آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا این مراسم با حضور دکتر المنظری مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت، دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و دکتر حسینعلی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت مجلس، دکتر کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو شروع شد.

رئیسی : روزانه ۱۰۰هزار تست کرونا در ایران انجام می شود

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره پروژه های بهره برداری شده از محل وام سازمان جهانی بهداشت توضیحاتی داد.

علیرضا رئیسی , سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا و معاون درمان وزارت بهداشت درباره پروژه های بهره برداری شده از محل وام سازمان جهانی بهداشت توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا ؛علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: با شیوع بیماری کرونا در ایران از ۱۰ تست در انستیتو پاستور شروع کردیم. با تکیه بر دانشمندان کشور توانستیم در حال حاضر در ۳۶۳ آزمایشگاه آزمایش ها  ۲۲۱ آزمایشگاه خصوصی و ۱۰۹ آزمایشگاه دولتی و ۳۳ آزمایشگاه در ارگان ها انجام می شود.

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا در ادامه سخنان خود اشاره ای به  محموله ای داشت  که از کره جنوبی خریداری شده بود و گفت :یک محموله تست کرونا از کره جنوبی خریداری شد اما به دلیل تحریم ها در ترکیه توقیف شده و اجازه ورود آن به ایران را ندادند.

وی افزود : در حال حاضر بیش از ۱۰۰هزار تست در روز انجام می شود که می توانیم آن را به ۲۰۰هزار تست در روز افزایش دهیم.

ما نباید فقط به فکر کووید_۱۹ باشیم بلکه این اقدامات زیرساختی است برای اتفاقات بعدی که ممکن است رخ دهد.

35درصد تخت های بیمارستانی طی یک سال گذشته تامین شد

در ادامه کامل تقوی نژاد، معاون توسعه وزارت بهداشت با بیان اینکه  ۴۲میلیون یور در اختیار ما قرار داده شده بود چنین توضیح داد:  ۱۹.۸ میلیون یورو برای مراکز بهداشتی و ۲۲.۲ خریداری مراکز بهداشتی هزینه شده است. خوشبختانه تمام تجهیزات از گمرک ترخیص شده و ۱۳۶ بیمارستان از این تجهیزات استفاده می کنند.

وی با اشاره به این که ۳۵ درصد تخت های بیمارستانی طی یک سال گذشته تامین شده است، گفت: بخشی از تجهیزات بیمارستان ها مانند اکسیژن سازها در یک سال اخیر تامین شده است. ۳۵ درصد اکسیژن سازها در یکسال اخیر تهیه شده است.

 ایران در مبارزه با کرونا هم موفق بود و هم به کشورهای منطقه کمک کرد

 مدیرکل منطقه مدیترانه سازمان جهانی بهداشت در ادامه عنوان کرد: ایران در مبارزه با کرونا هم موفق بود و هم به کشورهای منطقه کمک کرد.

دکتر احمد المنظری مدیرکل منطقه مدیترانه سازمان جهانی بهداشت در هجدهمین آئین پویش ره سلامت که صبح امروز در وزارت بهداشت ایران برگزار شد گفت :ایران موفق بوده و توانسته به کشورهای منطقه نیز کمک کند.

وی ادامه داد :  این اطمینان را می دهیم  که در تمامی مراحل سازمان جهانی بهداشت در کنار شما خواهد بود. خوشحالیم در کنار شما می ایستیم.

 

کدخبر: 662672 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟