بندپی: قرار بود جشنواره فیلم فجر را بدلیل عدم رعایت پروتکل ها پلمپ کنیم

کرونا و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در جشنواره فیلم فجر، انتقاداتی را نسب به شیوه برگزاری این جشنواره در پی داشت.

به گزارش رکنا، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران ضمن قدردانی از تلاش کادر درمان گفت: خوشبختانه شرایطی فراهم شده که با تمام پیچیدگی های موجود در استان تهران اقدامات موثری انجام می شود، تهران با جمعیت ۹ میلیون نفری به صورت ثابت و ۳.۵ میلیون نفر شناور و ۱.۵میلیون نفر اتباع و امکانات زیرساختی سلامت که از بدو پیروزی انقلاب، ضعفی را در آن داشته ایم به نقطه ای رسیده که امروز وضعیت مطلوبی دارد. اگر امروز روزانه ۲۹۰ پذیرش بیمار در استان ۱۴ میلیون نفری داریم باید به شکلی عمل کنیم که در نظام سلامت با دغدغه کمتری کار کنیم. خوشبختانه هم افزایی خوبی در استان تهران شاهدیم.

افزایش تعداد سرپایی های کرونا در هفته سوم بهمن ماه

وی افزود: وقتی هفته سوم بهمن را با هفته های دوم و اول مقایسه می کنیم روند مراجعین سرپایی و بستری در حال افزایش است. همانطور که متخصصین اعلام کرده اند ناشناخته های این بیماری از شناخته های آن بیشتر است. ما شاهد جهش های ویروس هستیم. در آبیک نیز موردی از این جهش بیماری را شاهد بودیم که ارتباطی با فرد سفر کرده از خارج کشور نداشته است. به این ترتیب این ویروس در کشور در حال چرخش است.

انتقاد از عدم لینک آزمایشگاه های خصوصی به سه دانشگاه علوم پزشکی تهران

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود از عدم لینک آزمایشگاه های خصوصی به سه دانشگاه علوم پزشکی واقع در تهران انتقاد کرد و افزود: این موضوع یک ضعف است وقتی مجوز و نظارت این آزمایشگاه ها توسط سه دانشگاه علوم پزشکی انجام می شود چه اصراری است که اطلاعات آنها به وزارتخانه داده شود و ما این اطلاعات را از آنجا بگیریم. باید به گونه ای عمل شود که اطلاعات به خود سه دانشگاه داده شود.

وی به برگزار کنندگان جشنواره فیلم فجر نیز انتقاد کرد و افزود: ما از برگزار کنندگان فیلم فجر گلایه داریم که فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی و شرایطی را که وعده کرده بودند بر اساس توافق انجام دهند، عملیاتی نکردند. بر همین اساس در ارتباط با جشنواره موسیقی اعلام کرده ایم که باید به صورت غیر حضوری باشد. در همان شبی که عدم رعایت پروتکل ها را در جشنواره فیلم فجر مشاهده کردیم قرار بود که جشنواره را تعطیل و پلمب کنیم که اعلام کردند شب آخر است و ما نتوانستیم کاری کنیم.

وی ادامه داد: برگزاری مراسم ۲۲ بهمن نیز که تجدید میثاق با آرمان های امام راحل و برگزاری جشن پیروزی انقلاب بود با تنوع خاصی در تهران همراه با رعایت ضوابط بهداشتی انجام شد.

پهنه بازار با وجود شلوغی بسیار در حال مدیریت است

استاندار تهران در خصوص اجرای طرح شهید سلیمانی نیز گفت: در کلانشهر تهران دو میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار مورد رجوع قرار گرفتند و در شهرستان های تهران یک میلیون و ۳۰۰ هزار خانوار مورد رجوع قرار گرفتند. پهنه بازار با وجود شلوغی بسیار در حال مدیریت است که اگر چنین نبود اتفاقات بسیار ناخوشایندی را شاهد بودیم.

توزیع واکسن بر اساس اولویت و عدالت

وی در خصوص واکسیناسیون نیز گفت: واکسن بر اساس اولویت تعیین شده و عدالت در کل کشور در حال توزیع و عملیاتی شدن است و امیدواریم واکسن داخلی زودتر تولید شود تا در کشور اولویت بندی نداشته باشیم و شاهد واکسیناسیون همه شهروندان باشیم.

استاندار تهران در حاشیه این جلسه و در جمع خبرنگاران نیز گفت: بی تردید ویروس جهش یافته در کشور در حال چرخش است و قطعا وارداتی است اما اینکه هر کسی از خارج می آید معطوف به آن باشیم ما را از شناسایی چرخش این ویروس جهش یافته در کل کشور غافل می کند. منشأ ویروس مشخص است و باید شناسایی و قرنطینه را به صورت جد در دستور کار قرار دهیم.

به گفته وی، آخرین آمار از ویروس جهش یافته در روز گذشته اعلام شده نشان داد هفت نفر تا کنون شناسایی شدند که به ویروس جدید مبتلا شده اند. تیم های نظارتی برای نظارت بر رعایت پروتکل ها تشکیل شده و مکلف شده اند که تشدید نظارت ها را اجرایی کنند.

ویروس جدید کرونا از سرعت شیوع و کُشندگی بیشتری برخوردار است

بندپی با تاکید بر اینکه ویروس جدید از سرعت شیوع و کشندگی بیشتری برخوردار است، افزود: پیشتر بستری افراد زیر ۱۷ سال ۰.۹ درصد بود در حالیکه این رقم اکنون به ۱۱ درصد رسیده است. باید دقت و مراقبت بیشتری در رعایت پروتکل ها و فاصله گذاری اجتماعی داشته باشیم. در حال حاضر فاصله گذاری اجتماعی در تهران به ۷۴.۵ درصد رسیده است.

وی تاکید کرد: واکسن بر اساس پروتکل ستاد ملی در ابتدا برای کادر درمان، افرادی با بیماری های زمینه ای و افراد سن بالاتر ادامه پیدا می کند.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 661861 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟