بیشترین ترددهای جاده ای در تهران و البرز

تردد در جاده های کشور نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش رکنا، بر اساس جدیدترین گزارش مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای کشور از تحلیل وضعیت تردد در بازه زمانی ۱۷ تا ۲۳ بهمن ماه، به طور متوسط روزانه یک میلیون و ۵۵۸ هزار و ۵۶۵ تردد بین استانی انواع وسایل نقلیه انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (بازه جمعه ۱۸ تا پنج شنبه ۲۴ بهمن ۹۸) افزایش یک درصدی را تجربه کرده اما این آمار نسبت به مدت مشابه هفته گذشته (بازه ۱۰ تا ۱۶ بهمن ماه) کاهش چهار درصدی داشته است.

تردد بین استانی وسایل نقلیه سبک در همین بازه زمانی نیز یک افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته و سه درصد کاهش نسبت به مدت مشابه هفته گذشته را ثبت کرده است. استان های زنجان با ۵۳ درصد، اردبیل با ۵۲ درصد و آذربایجان شرقی ۴۳ درصد بیشترین افزایش تردد را در هفته گذشته داشته‌اند و در استان های کهگیلویه و بویراحمد با منفی ۲۸ درصد، چهار محال و بختیاری با ۲۶ درصد و فارس و هرمزگان با۲۰ درصد بیشترین کاهش تردد را برای خود به ثبت رسانده‌اند.

البته میزان ترددها و سفرهای جاده‌ای مردم نسبت به هفته قبل از این بررسی اینگونه است که ترددهای بین استانی استان های زنجان با ۱۵درصد، سیستان و بلوچستان با۱۰ درصد و آذربایجان شرقی با هشت درصد بیشترین افزایش و استان های بوشهر با ۱۵ درصد ایلام با ۱۴ درصد و هرمزگان و فارس نیز با ۱۱ درصد بیشترین کاهش را داشته‌اند.

نکته جالب در این گزارش پلاک‌های مشاهده شده در هفته منتهی به ۲۳ بهمن ماه است که مجموعا به حدود هشت میلیون و ۳۰۰ هزار پلاک یکتا می‌رسد که در این میان حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار پلاک یکتا با مبداء تهران و البرز بوده و پس از آن فارس، خراسان رضوی، مازندران، اصفهان و گیلان در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

البته در ده روزه منتهی به ۲۳ بهمن ماه بیشترین تخلیه وسایل نقلیه در تهران و البرز با ۱۳۰ هزار و ۵۲۲ وسیله نقلیه در روز پنج شنبه ۲۳ بهمن انجام شده است و این خودروها در استان های قم، مازندران، گیلان، مرکزی و اصفهان مشاهده شده اند. همچنین در همین روز بیشترین انباشت وسایل نقلیه در مازندران با ۲۶ هزار و ۲۷۵ وسیله نقلیه و در گیلان با ۱۴ هزار و ۵۷۰ وسیله نقلیه اتفاق افتاده است که تهران و البرز بیشترین سهم را در این آمار داشته‌اند.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 661052 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟