اورژانس کشور صاحب 1000 دستگاه موتورلانس می شود

اورژانس کشور صاحب 1000 دستگاه موتورلانس می شود.

به گزارش رکنا، پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان اورژانس کشور اظهار کرد: در حال حاضر فعالیت‌های سازمان اورژانس کشور توسعه چشمگیری پیدا کرده و میزان رضایت مردم از عملکرد اورژانس مثبت ارزیابی شده است.

او ادامه داد: در حال حاضر اورژانس هوایی دارای ۴۷ فروند بالگرد در سراسر کشور است و در آینده‌ای نزدیک دو فروند بالگرد دیگر به این ناوگان اضافه خواهد شد. بر اساس برنامه ریزی انجام شده تعداد ۱۰۰۰ دستگاه موتورلانس هم به اورژانس موتوری کشور در آینده‌ای نزدیک اضافه می‌شود.

رئیس سازمان اورژانس کشور بیان کرد: هم اکنون تعداد آمبولانس‌های اورژانس کشور از ۲۴۰۰ عدد به ۵۷۰۰ دستگاه رسیده است و با یکی از شرکت‌های داخلی سازنده خودرو برای تولید آمبولانس تفاهم نامه‌ای به امضا رسیده است. ههمچنین با شرکت‌های خودروساز دیگری در زمینه تولید آمبولانس مذاکراتی را انجام داده‌ایم.

اختصاص ۳۰ درصد از ظرفیت رشته فوریت‌های پزشکی به بانوان

کولیوند تاکید کرد: در حال حاضر اورژانس بانوان راه اندازی شده است و ۳۰ درصد از ظرفیت رشته فوریت‌های پزشکی به بانوان اختصاص یافته است. در زمینه توسعه مانیتورینگ اورژانس و نرم افزار‌های مرتبط اقدامات خوبی در سازمان اورژانس کشور انجام شده است.

او ادامه داد: راه اندازی نرم افزار لوکیشن باعث شده تا سرعت عملیات و خدمت رسانی به بیماران و مصدومان افزایش پیدا کند و دیگر نیازی به گرفتن آدرس از همراهان بیماران نیست.

کولیوند بیان کرد: با توجه به تفاهم نامه ای که با یکی از شرکت‌های خودروسازی داخلی امضا شده قرار است از اتوبوس آمبولانس به عنوان بیمارستان و درمانگاه‌های سیار استفاده شود. همچنین با همکاری شرکت راه آهن اورژانس ریلی راه اندازی شده است که از اتوبوس‌های ریلی تولید داخل در اورژانس ریلی استفاده خواهد شد.

او افزود: اورژانس کشور در زمینه بیماری کرونا و در قالب طرح شهید سلیمانی خدمات درخشانی به مردم ارائه می‌دهد./باشگاه خبرنگاران  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 660228 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟