وزیر کار: مراکز آموزش فنی و حرفه ای در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد

دانش آموزان بنا به گفته وزیر کار می توانند از مراکز آموزش فنی و حرفه ای استفاده کنند.

به گزارش رکنا، محمد شریعتمداری در حاشیه هجدهمین نشست از سلسله نشست‌های گفتگوی هفته که باهدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزش‌وپرورش و دستگاه‌های مختلف کشور برگزار شد، افزود: یکی از حوزه‌های اساسی همکاری‌های وزارت آموزش‌وپرورش و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همکاری‌های فنی و حرفه‌ای است که اعلام آمادگی شده تمام ۶۰۰ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، ۶هزار کارگاه آموزشی و ۱۱هزار آموزشگاه آزاد به‌عنوان مراکز عملیاتی در اختیار دانش‌آموزان باشد.

وی افزود: در راستای فعالیت‌های مشارکت جویانه، موارد آموزشی را مدنظر داریم تا آموزش عملیاتی برای دانش‌آموزان در جهت ورود به بازار کار باشد تفاهم‌نامه امروز نیز حاصل همفکری دو وزارت خانه است که زمینه عملیاتی شدن آن فراهم است.

شریعتمداری عنوان کرد: این تفاهم‌نامه در استان های تهران، گلستان، فارس و خوزستان به‌طور آزمایشی در حال اجرا است و آثار خوبی داشته است و بر اساس آن موضوع فرهنگ کار و تلاش بین دانش‌آموزان گسترش می‌ یابد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره امضای تفاهم‌نامه بین دو وزارت خانه بیان کرد: همکاری‌های مشترکی را با آموزش‌وپرورش شکل می‌دهیم. در 11 حوزه همکاری مشترک با وزارت آموزش‌وپرورش به تفاهم رسیدیم که از مهم‌ترین آنان همکاری‌های حوزه‌های پژوهشی برای توسعه زیربنای آموزشی و پرورشی است.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 659202 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟