سخنگوی شورای شهر تهران : هر 10 روز یک اثر تاریخی در تهران تخریب می شود

تهران هر 10 روز به گفته عضو شورای شهر تهران شاهد تخریب یک بنای تاریخی است.

به گزارش رکنا، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران بیان کرد: در تاریخ ۲۱ اردیبهشت امسال، شورای شهر مصوبه‌ای را تحت عنوان «الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه حفاظت از میراث معماری معاصر شهر تهران» داشت که این مصوبه با رویکرد‌هایی همچون سیاست‌های مالی و کالبدی جهت حفاظت از این آثار و پیگیری ثبت برخی از آثار در فهرست میراث فرهنگی اکثریت آرا را کسب کرد.

سخنگوی شورای شهر تهران افزود: اقداماتی اخیرا در معاونت معماری و شهرسازی انجام شده، اما مشهود است که با چنین سرعتی این کار به سرانجام نخواهد رسید.

وی ادامه داد: این موضوع بر مبنای یکی از راهبرد‌های طرح جامعه تهران است، اما باعث شگفتی است که در این دوره به این موضوع با اولویت دست چندم برخورد می‌شود.

اعطا بیان کرد: ما تقریبا هر ده روز یکبار خبر تخریب یکی از این بنا‌ها که هویت کالبدی و منظری تهران است را می‌شنویم و در مقابل این بی عملی، سستی و تعلل باید یک عزم و اراده شکل گیرد وگرنه این چند ماه باقی مانده هم سپری خواهد شد و این مصوبه به بایگانی خواهد پیوست.

وی اظهار کرد: کمیته معماری و شهرسازی به این موضوع تاکید داشته و بنده مطالبه دارم که شهردار تهران آن را به صورت مستقیم پیگیری کند.

اعطا گفت: نکته مهم این است که این مصوبه بر اساس طرح جامع است؛ طرح جامعی که در دولت دوم اصلاحات، حناچی از راهبران تهیه آن بود.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 659187 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟