دانش آموزان به گفته وزیر آموزش و پرورش لازم است پس از فارغ التحصیلی یک مهارت فراگیرند.

به گزارش رکنا، محسن حاجی میرزایی روز یکشنبه در هجدهمین نشست از سلسله نشست‌های گفت و گوی هفته با موضوع گفت و گو بر محور تحول با حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعضای شورای معاونان، مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌ها و روسای ۷۶۰ منطقه آموزش‌وپرورش کشور برگزار شد، اظهار داشت: یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های مدیریتی در بیشتر کشورها و به‌طور خاص در ایران درجه همگرایی و ترکیب‌شوندگی بین اجزای تفکیک‌شده است.

حاجی میرزایی افزود: امور کشور به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شود و درون بخش‌ها و دستگاه‌ها به واحدها و واحدها به ادارات تقسیم‌بندی می‌شوند. این هرم در قاعده بسیار متکثر است و این اجزا برای جمع شدن و ارائه کار مشترک جزو پیچیدگی‌های بسیار مهم محسوب می‌شود.

وی با بیان این که در جلسات «گفت و گوی هفته» این موضوع پیگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: این نقش در کشور بر عهده برنامه ریزان است و برنامه باید این اجزا را به‌خوبی باهم ترکیب کند. لازم است امور خود را باهم هماهنگ کنیم چراکه این همکاری و هماهنگی در جهت همگرایی از مأموریت حاصل می‌شود.

وزیر آموزش‌وپرورش اظهار داشت: در موضوعات مختلفی مانند توسعه فرهنگ کار، اشتغال، کارآفرینی و تلاش با وزارت تعاون در ارتباط هستیم و در موضوع تعاون و توسعه در کشور مأموریت‌های مشترک داریم؛ در حوزه مهارت‌آموزی باهم در ارتباط هستیم و باید فهم مشترکی از این مأموریت‌ها ایجاد کنیم.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، حاجی میرزایی کارآفرینی را جز اهداف آموزش‌وپرورش دانست و یادآور شد: برای توسعه مهارت مأموریت داریم و باید کاری کنیم هر دانش‌آموز فارغ التحصیل یک مهارت فراگرفته باشد.

وی با تأکید بر این که برای کودکان بازمانده از تحصیل در مناطق محروم نیازمند مشارکت وزارت کار هستیم، ادامه داد: نیازمند یک بازنگری جدی در سطح مأموریت‌ها و تلفیق هوشمندانه آنها هستیم./ایرنا   آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 659117 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟