اثر منفی از واکسن روسی کرونا گزارش نشده است

به نقل از باشگاه خبرنگاران، «کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو در اظهاراتی درباره واکسن کرونا روسی «اسپوتنیک وی» با یادآوری این نکته که من صاحب صلاحیت نیستم که درباره مسائل علمی واکسن صحبت کنم، اظهارکرد: در داخل روسیه وزیر دفاع روسیه و بسیاری از مسؤولان روسی از این واکسن استفاده کردند.

وی با ذکر این نکته که نیرو‌های نظامی و انتظامی و کادر پزشکی روسیه هم واکسینه شدند، خاطرنشان کرد: تا این زمان که با شما صحبت می‌کنیم هنوز هیچگونه اثر منفی از واکسن روسی به گوش نرسیده است در حالی که خبر‌هایی از عوارض برخی واکسن‌های دیگر به گوش می‌رسد.

سفیر ایران در مسکو گفت: برخی کشور‌ها از روسیه واکسن خریداری کرده و برخی کشور‌ها از جمله کشور‌های اروپایی در حال مذاکره با روس‌ها هستند که از این واکسن استفاده کنند.

جلالی با بیان اینکه ما دو کار را با روس‌ها انجام می‌دهیم، اظهار داشت: کار اول خرید واکسن و کار دوم تولید مشترک است که ان‌شاءالله در هفته آینده که تیم وزارت بهداشت به ریاست معاونت دارو و غذای این وزارتخانه به مسکو سفر می‌کنند، مذاکرات انجام می‌شود که بتوانیم به زودی تولید مشترک را آغاز کنیم.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 659003 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟