واکسیناسیون کرونا در آینده نزدیک درقم آغاز می‌شود

بهرام سرمست روز شنبه در پایان جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا که به صورت ویدیو کنفرانس در آن شرکت کرده بود در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: نخستین محموله واکسن کرونا خریداری و وارد کشور شده و به موازات تولید داخل بحث واکسیناسیون نیز در دستور کار ستاد ملی کرونا قرار گرفته‌است.

به گزارش رکنا، وی افزود: شروع واکسیناسیون کرونا در استان تابع یک سری زمانبندی‌ها و اولویت بندی‌هایی است که از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری اطلاع رسانی خواهد شد.

شروع واکسیناسیون را نباید به منزله پایان کرونا نیست

استاندار قم با تاکید بر اینکه شروع واکسیناسیون را نباید به منزله پایان کرونا بپنداریم چرا که واکسیناسیون بتدریج و بر اساس اولویت بندی‌ها صورت خواهد گرفت افزود: بر اساس گزارش‌هایی که ارایه شد ما با یک خیز جدید کرونا مواجه هستیم که اگر رعایت پروتکل‌ها جدی گرفته نشود احتمالا در پایان فصل زمستان با موج چهارم این بیماری مواجه خواهیم بود.

وی ادامه داد: تمام تدابیر ستاد کرونا براین است که هم پیشگیری کند و هم تمام محدودیت‌ها را ادامه دهد تا این بیماری وارد موج چهارم خود نشود در عین حال تمام تدابیر و تلاش ها نیز برای انجام واکسیناسیون مطابق زمانبندی و اولویت بندی مشخص شده انجام خواهد پذیرفت.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصوبه‌های ستاد ملی کرونا برگزاری آزمون زبان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام پیش رو را مورد توجه قرار داد و گفت: برگزاری کلاس‌های عملی دانشگاه‌ها به شرط اینکه اگر دانشجویی می‌خواهد از اتاق استفاده کند تنها یک نفر در آن حضور داشته باشد نیز از دیگر مصوبه‌ها بود.

کلاس‌های عملی با زمان بندی انجام خواهد شد

وی در ادامه با بیان اینکه کلاس‌های عملی با زمان بندی انجام خواهد شد افزود: مصوبه دیگر راجع دولت الکترونیک بود و همه دستگاه‌ها مکلف شدند تا پایان سالجاری سه فعالیت خود را که بیشترین مراجعه را دارد به صورت الکترونیکی ارائه کنند که از تمام دستگاه‌های اجرایی استان خواسته می‌شود برای این مصوبه اقدام نمایند.

وی تمدید مهلت استفاده از تسهیلات کرونایی تا نیمه اسفند را نیز از دیگر مصوبه‌های جلسه امروز ستاد کرونا ذکر کرد و گفت: در بخش‌های فرهنگ و هنر، گردشگری و ورزش و جوانان آن گروه هایی که از کرونا آسیب پذیر هستند می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

همزمان با کاهش قابل توجه شمار مبتلایان به کرونا در قم، وضعیت کرونایی این استان از روز بیستم دی ‌ماه به حالت آبی درآمد.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom @ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته ‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

ایرنا

 

کدخبر: 658957 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟