دانشجویان دروس عملی شان را در شهر محل زندگی خود مهمان خواهند شد

دانشجویان در نیمسال دوم می توانند دروس عملی خود را در شهر محل زندگی خود بگذرانند.

به گزارش رکنا، مجتبی صدیقی در پاسخ به این سوال که آیا در صورت ارائه دروس عملی و آزمایشگاهی در نیم‌سال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ این امکان وجود دارد که دانشجویان این دروس را در دانشگاه محل سکونت بگذرانند، گفت: مشابه ترم گذشته دانشگاه‌ها این آمادگی را دارند که در صورت ارائه واحدهای عملی به یکدیگر کمک کنند.

وی ادامه داد: در نیم‌سال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در صورتی که واحد عملی ارائه شود، این امکان فراهم خواهد بود تا دانشجویان دروس عملی خود را در دانشگاه محل سکونت خود میهمان شوند.

بنا به این گزارش در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ با توجه به شیوع ویروس کرونا و در راستای کاهش تردد دانشجویان، این امکان فراهم شد تا دانشجویان کاردانی و کارشناسی با ثبت نام در سامانه سجاد سازمان امور دانشجویان، دروس عملی و آزمایشگاهی خود را در دانشگاه محل سکونت شأن بگذرانند.

بر اساس آن دانشگاه‌های دولتی، فنی و حرفه‌ای همچنین غیردولتی غیرانتفاعی، دانشجویان کاردانی و کارشناسی این امکان را دارند که به صورت میهمان، دروس عملی و آزمایشگاهی را در نزدیک‌ترین دانشگاه محل سکونت خود بگذرانند.

دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی که دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی آنها خارج از محل سکونت شأن است باید برای نیم‌سال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ فقط برای دروس عملی و آزمایشگاهی در سامانه جامع سازمان امور دانشجویان به نشانی اینترنتی سامانه سجاد https://portal.saorg.ir نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

دانشگاه‌های مقصد باید نزدیک محل سکونت خانواده متقاضی باشد.

دانشجویان پس از ثبت درخواست و دریافت کد پیگیری نتیجه درخواست خود را از طریق سامانه سجاد دریافت می‌کنند. سازمان امور دانشجویان این امکان خاص را به دلیل وقوع شیوع کرونا و تعطیلی کلاس‌های درس دانشگاه‌ها برای دانشجویان فراهم کرده است./مهر  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 658310 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟