اصفهان اولین شهر کاندیدای دوستدار کودک یونیسف

به گزارش رکنا، این مراسم که با حضور رحیم ساکی، رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور - عباس رضایی استاندار و قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان و اعضای شورای شهر اصفهان، نماینده وزارت امور خارجه و مدیران دفتر یونیسف در ایران برگزار گردید؛ نشان کاندیداتوری شهر دوستدار کودک توسط خانم ابرایان رئیس دفتر یونیسف در ایران به شهردار اصفهان اعطاء شد.

رحیم ساکی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور با بیان اینکه توسعه دیپلماسی شهری و افزایش تعاملات بین المللی شهرها و عضویت در شبکه‌های جهانی در دستور کار مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل قرار دارد، گفت: در همین راستا موضوعاتی چون خواهر خواندگی شهرها با شهرهای دنیا ، عضویت در شبکه شهرهای جهانی چون شهر خلاق یونسکو، شهر دوستدار سالمند و ... پیگیری و انجام شده است.

ساکی در بخش دیگری از صحبت هایش با تشریح این موضوع که تمام آرزوی بشریت در دست کودکان است؛ گفت: هماهنگی و هم افزایی بین دستگاه‌های متولی حوزه کودکان برای احقاق حقوق همه جانبه کودکان و نوجوانان نیاز است و بر توجه به مناطق کمتر برخوردار، کودکان محروم و کودکان با نیازهای ویژه در برنامه ریزی ها و اجرای فعالیت ها تاکید کرد.

در ادامه نشست خانم مندیپ اوبرایان، نماینده دفتر یونیسف در ایران گفت: «من به تمامی ذینفعان به خصوص در اصفهان توصیه می کنم تا گوش کردن به کودکان را در اولویت قرار دهند و آنها را در تصمیم گیری ها مشارکت دهند تا بتوانند رویاهای کودکان و شهری را که آرزو دارند در آن زندگی کنند را برای آینده ما و نسل بعدی درک کنند. ابتکار ایجاد شورای مشورتی کودکان قدمی مناسب در این مسیر محسوب می گردد».

پس از دریافت رسمی لوگوی کاندیداتوری ابتکار شهر دوستدار کودک یونیسف ، شهرداری اصفهان متعهد می شود در طی دو سال آینده برنامه اقدام مرتبط را که بر اساس تفاهم نامه امضا شده بین وزارت کشور، دفتر کشوری یونیسف در ایران و شهرداری اصفهان را اجرا نماید.

شایان ذکر است برنامه اقدام ابتکار شهر دوستدار کودک شهرداری اصفهان در کمیته ملی هماهنگی ابتکار شهر دوستدار کودک در راستای همکاری مشترک وزارت کشور و یونیسف در ایران در مهرماه ۱۳۹۹ به تصویب رسید و در خرداد ماه ۱۳۹۹ نیز ۱۲ شهر شامل اصفهان، بندرعباس، تبریز، تهران، رشت، سمنان، شیراز، کرمان، گرگان، مشهد، همدان و یزد به عنوان شهرهای پایلوت ابتکار شهر دوستدار کودک در ایران انتخاب شدند.

طرح ابتکار شهر دوستدار کودک با حمایت دولت‌های ملی و محلی، سازمان های مردم‌نهاد، بخش خصوصی، رسانه‌ها، دانشگاه‌ها و با همکاری یونیسف، بیش از ۳۰ میلیون کودک را در ۳۰۰۰ شهر و جامعه محلی در بیش از ۵۸ کشور تحت پوشش قرار داده است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 658164 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟