هوای پایتخت برای حساس‌ها ناسالم است

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا، کیفیت هوای ‌بیشتر مناطق ‌پایتخت امروز (۱۶ بهمن ماه) در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس خواهد بود. این در حالیست که بهبود کیفیت هوا طی فردا دور از انتظار نیست.

به گزارش رکنا ، پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبحگاه امروز (۱۶ بهمن ماه) کیفیت هوای بیشتر مناطق در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از حاکمیت جو آرام و پایدار و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

طی روز نیز عدم وزش باد مؤثر پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت نامطلوب باقی خواهد ماند. این شرایط جوی تا اواخر وقت تداوم دارد، بنابراین پیش‌بینی می‌شود با افزایش ترافیک شامگاهی بر غلظت ذرات معلق افزوده شود و در بیشتر مناطق پایتخت، کیفیت هوا در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

صبح فردا (۱۷ بهمن ماه) با رشد نسبی ناپایداری جوی، وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته و نیز کاهش تردد خودروها در روز تعطیل تاحدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد و انتظار می‌رود کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت قابل‌قبول قرار بگیرد.

افزایش تدریجی ناپایداری جوی، رشد ابرناکی و همچنین افزایش تندی باد طی روز شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد. شایان‌ذکر است با حاکمیت شرایط جوی مساعد تا ساعات پایانی فردا (۱۷ بهمن ماه) همراه با احتمال بارش، برقراری وضعیت قابل‌قبول کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۱۳۶ بود و هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۱۳۵ است و هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 658144 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟