14 روستای استان فارس به اینترنت پر سرعت متصل شدند

مهرداد سهرابی گفت: این ۱۴ روستا در شهرستان‌های شیراز، مرودشت، کازرون، داراب و اقلید به شبکه ملی اطلاعات و شبکه پهن باند ارتباطی سیار متصل شدند.

به گزارش رکنا، وی ادامه داد: روستای کافتر از توابع شهرستان اقلید و روستای گاوکُشَک از توابع شهرستان کازرون با جمعیت ۲ هزار نفر در قالب ۶۱۲ خانوار از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری وزارت متبوع (USO) به شبکه پهن باند سیار اپراتور اول مجهز شدند.

سهرابی اظهار داشت: روستاهای راهنویه، عباس آباد، قیاس آباد، گل مکان باصری و گل مکان قشلاق از توابع شهرستان مرودشت، روستاهای عبدویی، کلانی و گرگنا از توابع شهرستان کازرون، روستاهای اعراب قنبری، چک گلابی و مادوان از توابع شهرستان داراب و روستای ظفرآباد از توابع شهرستان شیراز با جمعیت ۱۳ هزار نفر در قالب سه هزار و ۹۲۷ خانوار توسط همراه اول به شبکه پهن باند ارتباطی سیار متصل شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس ، با اشاره به اینکه ارتباطات و بویژه اینترنت فرصت‌های گسترده و زندگی بهتری را برای مردم و مخصوصا جوانان در مناطق روستایی و دورافتاده فراهم می‌کند گفت: در سال‌های گذشته شاهد این بودیم که بسیاری از روستاها از جمله در استان فارس با افزایش شکاف دیجیتالی بین مناطق روستایی و شهری با کاهش جمعیت مواجه و حتی بعضی از روستاها خالی از سکنه شده‌اند.

سهرابی افزود: در دولت تدبیر و امید و بویژه در دولت دوازدهم، با اهتمام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و تعیین اولویت وزارت متبوع برای رشد شاخص‌های ارتباطی مناطق محروم و دورافتاده، توسعه ارتباطات در مناطق روستایی و کمتر برخوردار شتاب و رشد قابل توجهی یافت و با دیجیتالی شدن این مناطق نه تنها شاهد هستیم روند مهاجرت از روستاهای متصل شده به شبکه پهن باند ارتباطی متوقف شده بلکه روند معکوس به خود گرفته است و با در دسترس قرار گرفتن فرصت‌های جدید، مردم در حال بازگشت به روستاهای خود هستند.

وی ادامه داد: طی یکماه گذشته به طور میانگین هر هفته، افزون بر ۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار فارس به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

وی اظهار داشت: مجموعه ارتباطات استان در تلاش است که به تدریج با تامین منابع و در تعامل نزدیک با سایر دستگاه‌های استانی، در آینده نزدیک تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان را به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پهن باند متصل کند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 657166 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟