بازماندگی دانش آموزان از تحصیل به دلیل قطع برق

قطعی برق آموزش آنلاین دانش آموزان خانه نشین را با مشکل روبرو خواهد کرد.

مدیر کل دفتر متوسطه نظری آموزش و پرورش گفت: با قطعی برق، جامعه دانش آموزی هم مانند سایر گروه‌ها متضرر می‌شوند، از این رو باید برنامه دقیق قطعی برق اعلام شود تا معلمان و والدین بر اساس آن برنامه ریزی درسی را انجام دهند.

«عباس سلطانیان» مدیرکل دفتر متوسطه نظری آموزش و پرورش درباره تاثیر قطعی برق در تهران بر آموزش و امتحانات مجازی دانش‌آموزان گفت: طبیعتا با قطعی برق، جامعه دانش‌آموزی هم مانند سایر گروه‌ها متضرر می‌شوند. با توجه به اینکه آموزش‌های ما غیرحضوری است، دانش‌آموزان از گوشی، تبلت، کامپیوتر و تلویزیون برای آموزش استفاده می‌کنند و همه اینها به نوعی با برق در ارتباط هستند، بنابراین باید زمان‌های قطع برق را به صورت رسمی و دقیق اعلام کنند.

وی با تاکید بر برنامه ریزی در این زمینه ادامه داد: دبیران ما می‌توانند با اطلاع‌رسانی که برای قطعی برق انجام می‌شود، این موضوع را مدیریت کنند و بر مبنای آن همکاران ما زمان آموزش شان را به گونه‌ای تنظیم می‌کنند که آسیب‌پذیری دانش آموزان از قطعی برق به حداقل ممکن برسد. به همین دلیل من توصیه‌ام این است این مساله با وزارت نیرو مطرح شود، ما هم در آموزش و پرورش باید یک برنامه‌ریزی دقیق داشته باشیم تا دانش آموزان بتوانند از خدمات آموزشی تربیتی معلمان بهره‌مند شوند.

سلطانیان در خصوص همزمانی امتحانات با قطعی برق عنوان کرد: امتحانات نهایی ما از ۱۵ دی آغاز شده و تا ۱۰ بهمن ادامه دارد، اما امتحان سایر مقاطع به اتمام رسیده است. امتحانات نهایی دی ماه مربوط به دانش آموزان مدارس بزرگسالان بوده که به شکل حضوری بود، اما شاید قطعی برق در روند ارزشیابی برخی دانش آموزان اختلال ایجاد کند، اما اکثر پایه‌ها امتحانشان را داده اند.

وی با ارزیابی از دوره آموزشی مجازی و امتحاناتی که از همین آموزش‌های مجازی از دانش آموزان گرفته شده است، توضیح داد: از پیش مصوبه ۹۷۷ شورای عالی آموزش و پرورش به همه مدارس کشور ابلاغ شد و در ماده ۸ و ۹ آن مصوبه ضوابط آموزش و ارزشیابی دانش آموزان کاملا مشخص شده است. در حقیقت امسال در نیمسال اول هر جایی که آموزش به شیوه مجازی بوده و دانش آموزان به شکل غیرحضوری آموزش دیدند، ارزشیابی هم مبتنی بر آن انجام شد.

سلطانیان گفت: در شیوه آموزش مجازی تاکید بر ارزشیابی ‎های تکوینی و مستمر است. ارزشیابی‌ها در طول دوره آموزشی از ۱۵ شهریور تا نیمسال اول که پایان دی ماه است، اتفاق می‌افتد. معلمان ما فقط به برگزاری یک امتحان در فضای مجازی که شاد یا هر ابزار دیگری که هست، اکتفا و به همان نمره استناد نکردند. به همین دلیل مرجعیت معلم که در سند تحول بنیادین هم خیلی به آن تاکید شده مورد وثوق ماست.

مدیر کل دفتر متوسطه نظری گفت: ما اعتقاد داریم آن شناختی که معلم نسبت به دانش آموز در طول نیمسال پیدا می‌کند و با روش‌های گوناگون به این نتیجه می‌رسد که باید نمره دانش آموز را اعلام کند، فصل الخطاب است و ما آن را به رسمیت می‌شناسیم و مدیر مدرسه هم آن نمره را در کارنامه دانش آموزان ثبت خواهد کرد. نظر معلم اولی بوده و تنها فردی که می‌تواند در رابطه با ارزشیابی دانش آموزان نظر بدهد معلم است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا گزارشی مبنی بر اجبار دانش آموزان برای حضور در مدرسه به شما ارائه شده است یا خیر؟ گفت: خیر، همانطور که وزیر آموزش و پرورش نیز اعلام کردند ما تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و بسترهای لازم برای ورود دانش آموزان به مدرسه را با همان اولویت‌هایی که در بخشنامه اعلام شده، آماده کردیم.

مدیر کل دفتر متوسطه نظری آموزش و پرورش گفت: به عنوان مثال در دوره‌ای که بنده خدمت می‌کنم، در شاخه‌های نظری اعلام شده که در مناطق آبی مدارسی که جمعیت دانش‌آموزی آن‌ها زیر ۵۰ نفر است، می‌توانند کلاس حضوری داشته باشند. در حال حاضر ما در کل کشور دو هزار و ۸۴۰ مدرسه متوسطه نظری زیر ۵۰ نفر داریم البته به شرط اینکه آن‌ها در وضعیت منطقه آبی باشند و دانش آموزان با رعایت بهداشت و پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند در این مدارس حاضر شوند و هیچ جنبه اجباری وجود ندارد. / ایلنا آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 655620 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟