مینو محرز: میزان موارد ابتلا به کرونا در  تهران در حال افزایش است

مینو محرز عضو کمیته علمی کشوری کرونا با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در کشور گفت: به دلیل افزایش تردد‌های غیر ضروری میزان آمار ابتلا به بیماری کرونا در کشور در حال افزایش است.

به گزارش رکنا، او ادامه داد: با افزایش موارد ابتلا به کرونا در کشور تعداد بیماران بد حال بستری در آی سی یو هم افزایشی خواهد بود و امکان زیاد شدن مرگ و میرها وجود دارد. مردم باید دستورالعمل‌های بهداشتی مانند زدن ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و شستن دست‌ها را به طور دقیق رعایت کنند، زیرا تنها راه در امان ماندن از کرونا رعایت نکات بهداشتی است.

عضو کمیته علمی کشوری کرونا بیان کرد: در حال حاضر گردهمایی‌های مختلف زیاد شده است و مردم در رستوران‌ها کنار یکدیگر به بهانه استقرار در فضای باز نشسته و فاصله فیزیکی را رعایت نمی‌کنند.

محرز بیان کرد: دو ویروس جهش یافته برزیلی و آفریقای جنوبی کرونا علاوه بر افزایش میزان سرایت، شدت بیماری کرونا نیز بیشتر شده است که این موضوع به معنای افزایش موارد ابتلا و بستری افراد بد حال در آی سی یو خواهد بود. باید مرز‌ها به طور دقیق کنترل شده و بسته شوند تا ویروس کرونای جهش یافته وارد کشور نشود.

او تاکید کرد: هم اکنون وضعیت تهران مانند ماه‌های شهریور و مهر نیست، اما میزان موارد ابتلا به دلیل دورهمی‌های خانوادگی در حال افزایش است. توصیه می‌شود مردم از برگزاری مهمانی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی خودداری کنند، زیرا ابتلای خانوادگی به کرونا در حال گسترش است.

محرز گفت: معمولا بیماری کرونا در کودکان بدون علامت است، اما بعضی از کودکان نیز به دلیل ابتلا به بیماری کرونا بدحال شده و گرفتار نوع شدید این بیماری می‌شوند.

او افزود: در حال حاضر تا انجام واکسیناسیون عمومی در برابر کرونا افراد باید نکات بهداشتی را به طور دقیق رعایت کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 655609 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟