یخ زدن تالاب کانی برازان مهاباد

تالاب کانی برازان مهاباد یخ زد.

به گزارش رکنا، رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: سرمای شدید و بارش برف طی روزهای اخیر باعث یخ‌بستن بیش از ۶۰ درصد از آب محدوده این تالاب شده و پرندگان برای فرار از سرما کُلنی‌های چند صد قطعه‌ای تشکیل داده اند.

فاروق سخنور افزود: سرمای هوا باعث شده که علاوه بر تالاب بین‌المللی"کانی‌برازان"، بخش‌های زیادی از دیگر تالاب‌های این شهرستان از جمله تالاب "یوسف‌کند" که در این فصل میزبان پرندگان هستند، یخ بزند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد از اهالی روستاهای همجوار تالاب‌های این شهرستان خواست که در این مدت که پرندگان و سایر حیوانات وحشی با کمبود مواد غذایی مواجه هستند، دانه ، علوفه و مواد غذایی اضافی خود را در حاشیه روستاها برای استفاده سایر حیوانات وحشی قرار دهند.

تالاب بین‌المللی کانی‌برازان مهاباد با وسعتی افزون بر ۹۱۰ هکتار یکی از مهمترین تالاب‌های اقماری جنوب دریاچه ارومیه و با ارزش‌ترین زیستگاه‌های انواع پرندگان آبزی و کنارآبزی مهاجر و بومی در شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود.

انواع نادری از پرندگان همچون خروس کولی دم‌سفید، اردک سرسفید، اردک مرمری نیز که در فهرست پرندگان در خطر انقراض هستند، در این تالاب دیده می‌شود.

در مهاباد علاوه‌بر تالاب بین‌المللی "کانی‌برازان" و "قوپی‌باباعلی"، تالاب‌ دایمی حسن‌خان و تالاب‌های فصلی گروس، داشخانه و قره‌قشلاق نیز در این فصل میزبان پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی هستند.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 655475 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟