نخستین وبینار «شهر برای شهروند» برگزار شد

به گزارش رکنا ، موسسه مطالعات راهبردی معماری، وبینار «شهر برای شهروند» را به همت سازمان زیباسازی شهر تهران روز گذشته هفتم بهمن ماه در خانه اتحادیه برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران، وبینار «شهر برای شهروند» با حضور یاسر جعفری معاون فنی و طرح‌های شهری سازمان زیباسازی شهر تهران و داوران این رویداد؛ فاطمه معتمدآریا بازیگر و کنش‌گر اجتماعی، عبدالرضا گلپایگانی معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران و آرش مظفری معمار و طراح شهری برگزار شد. در این وبینار هفت ایده برگزیده منتخب شهروندان و نخبگان شهری از فراخوان نخست این رویداد به صورت آنلاین برای مخاطبان و داوران توسط صاحب ایده ارائه شد.

فاطمه معتمدآریا در ابتدای این وبینار گفت: من سالیان سال است که به این فکر می‌کنم در حق تهران خیلی اجحاف شده و دچار بحران شده است و هرجا نشانه‌ای از عشق به تهران باشد در آنجا حاضر خواهم شد. من زیبایی‌هایی از تهران می‌شناسم که الان پنهان شده ولی می‌توانیم آن را دوباره عیان کنیم و هر کاری که به برگشت زیبایی‌ها به تهران کمک کند، باید آن را انجام دهیم.

در ادامه عبدالرضا گلپایگانی تاکید کرد: من به عنوان معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران در رویداد «شهر برای شهروند» تمامی ایده‌ها را می‌شنوم و براساس تجربه‌ها راهنمایی می‌کنم که انشاالله راه‌گشا باشد. به نظرم احساس شهروند بودن نقطه آغاز بهبود وضعیت شهر است. من بارها گفتم که ما به نوعی نمایندگان حکیم شهر هستیم و حاکم شهر نیستیم. ما باید به عنوان مدیر شهر شرایطی فراهم کنیم که به جای حکومت، حکمت در شهر سرازیر شود. ما باید شعار شهری برای همه را محقق کنیم تا شهر بهتری داشته باشیم.

سپس آرش مظفری در ابتدای این وبینار خاطرنشان کرد: به نظرم معماران نقش مهمی در آباد یا خراب کردن شهر دارند و با اینکه با حجم بسیاری از فارغ‌التحصیلان این حوزه مواجه هستیم ولی ارتباط آن‌ها با جریان‌های اجتماعی کم است. این برنامه‌ها می‌تواند ارتباط جدیدی برای معماران و مدیران شهری با مردم به وجود آورد. ما باید نیازهای شهر را برای بهبود شهر بشناسیم.

برای دیدن جزئیات بیشتر این وبینار می توانید به نشانی اینترنتیzibasazi.tehran.ir مراجعه کنید.

آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 655454 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟