تسهیلات ویژه برای 3500 زن سرپرست خانوار روستایی

به گزارش رکنا، معصومه ابتکار روز سه شنبه در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران شهرستان‌ها در سالن جلسات استانداری افزود: جهت گیری دولت دوازدهم و توجه ریاست جمهوری بر این بود که ۴۰ درصد از کارکنان دولت را بانوان تشکیل دهد.

معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده تصریح کرد: کار حوزه زنان و خانواده فرابخشی است و دستگاه‌ها باید هم افزایی و هم راستایی در این زمینه داشته باشند.

وی اضافه کرد: هدف از وضعیت زنان ایجاد هم راستایی با هدف مشخص و تحقق عدالت جنسیتی است که این مفهوم برگرفته از تعالی متعالی دینی و مفاهیم قرآن کریم است.

ابتکار بیان کرد: شاخص‌های عدالت جنسیتی در سال ۹۶ در ستاد ملی زنان و خانواده تصویب و سند ارتقای وضعیت زنان به تصویب رسید، این سند نتیجه محور است و همه دستگاه‌ها ماموریت دارند تا در شاخص‌ها شاهد تغییر مثبت و بهبود باشیم.

وی اظهار کرد: شاخص‌های خانواده براساس برنامه‌ها برای تقویت و استحکام خانواده ایرانی در سطح ملی و در سطح استان در قالب اسناد استانی به تصویب رسیده است.

معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: اجرای سند وضعیت زنان و خانواده از طریق سامانه رصد و پایش، پایش می‌شود و رسیدن به اهداف مورد نظر حایز اهمیت است.

وی ادامه داد: یکی از دستاوردهای دولت که در شرایط جنگ اقتصادی و تحریم‌ها و متاسفانه در سطح داخل با وجود همه تلاش‌ها و اقدامات همراهی لازم صورت نمی‌گیرد اما دولت سعی کرد در بهبود شرایط زنان و خانواده ایرانی گام موثر از بعد حقوقی انجام دهد، تصویب لایحه حفظ کرامت از زنان در برابر خشونت از جمله آن بود که امیدواریم قانون قوی در راستای خشونت علیه زنان تصویب شود.

ابتکار گفت: تسهیلات مناسبی از بانک‌ها به ویژه تسهیلات قرض‌الحسنه برای ۳۵۰۰ زن سرپرست خانوار با مبلغی بالغ بر ۲۲ میلیارد ریال برای زنان روستایی در نظر گرفته شد که پیگیر افزایش تسهیلات در نظرگرفته شده هستیم.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر شبکه سازی خانه‌های امن را بر عهده داریم، افزود: هم افزایی بین ایجاد تجربه‌های خانه امن و حمایت از سازمان‌ها و خیران مدنظر است.

به گفته معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، برای دانش آموزان طرح‌های مرتبط با مهارت زندگی را باید اجرایی کنیم.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در این نشست در مراسم تجلیل از مادران و همسران شهدا و جانبازان استان اصفهان گفت: با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال جاری یادواره هفده هزار زن شهید و جانباز برگزار می‌شود.

معصومه ابتکار افزود: در تاریخ انقلاب، دفاع مقدس و دوران انقلاب دست کم هشت هزار زن شهید تقدیم شد که این زنان در مقاطع مختلف ایثارگرانه و فداکارانه جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند که کمتر از آن‌ها یاد می‌شود.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده ادامه داد: دست کم هفت هزار زن جانباز داریم که کمتر از آن‌ها یاد می‌شود، مسأله شهادت و جانبازی جنسیت نمی‌شناسد و زنان و مردان در این زمینه ایثارگری و فداکاری کردند.

وی با اشاره برنامه‌های کنگره ۱۷ هزار زن شهید و جانباز و آزاده، خاطرنشان کرد: در ابتدا نشست‌های استانی برگزار و سپس کنگره سراسری و ملی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و هدف اصلی معرفی زنان شهید و جانباز هر استان به جامعه است.

ابتکار اظهار کرد: یکی دیگر از اهداف برگزاری این کنگره برقراری ارتباط با نسل جوان است تا آنان بداند چه زنان و مردانی فداکاری کردند که امروز کشوری امن و پیشرفتی داشته باشیم و در برابر جنگ اقتصادی و تحریم مقاومت کنیم.

وی تصریح کرد: از تمام افرادی که برای تحقق اهداف دولت تدبیر و امید و بهبود شرایط عمومی و زیست مردم شریف استان تلاش می‌کنند تشکر و قدردانی می‌کنم.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده ادامه داد: یکی از رویکردهای مهم و ارزشمند ما به لحاظ معنویت، مسئولیت و جایگاه که مورد توجه امام(ره) و مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری بوده تجلیل از خانواده معظم شهداست که این مهم یک وظیفه و یادآوری به خودمان است زیرا مسئولیت ما برگرفته از خون شهدا بوده و نباید فراموش کنیم جمهوری اسلامی از چه خاستگاهی شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه شهدا زنده هستند، بیان کرد: یاد و خاطره شهدا برای ما حیات بخش است و برگزاری یادآوری‌ها و تجلیل‌ها به این دلیل است که مسیر ایثار و فداکاری را استمرار ببخشیم.

ابتکار اضافه کرد: خانواده معظم شهدا همواره برای ما منشأ امید، استقامت و صبر بودند و مادران و همسران شهدا برای همه جامعه الهام بخش، الگو و نمونه‌ای از خانواده‌های صبور و مقاوم هستند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 655098 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟