مردم از نمایشگاه کتاب بیش از 30 میلیارد تومان کتاب خریدند

نمایشگاه کتاب امسال که به صورت مجازی در حال برگزاری است، تا کنون با استقبال مردم مواجه شده و 30 میلیارد تومان کتاب خریده شده است.

به گزارش رکنا، ایوب دهقانکار با اعلام این که نمایشگاه مجازی فروش نمایشگاه فیزیکی را پشت سر گذاشت، گفت: فروش نمایشگاه مجازی کتاب در روز ششم از مرز ۳۰ میلیارد تومان عبور کرد.

وی به حال و هوای این روزهای نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با مرتفع شدن برخی مشکلات موجود در زیرساخت های مجازی، امروز شاهد استقبال چشمگیر بازدید کنندگان و علاقه مندان کتاب و کتابخوانی از این رویداد بزرگ فرهنگی بودیم.

دهقانکار ادامه داد: ثبت ۵۰۰ میلیون درخواست که پاسخ کمتر از چند ثانیه دریافت کرده اند، گواه این مدعاست که بسیاری از موانع قبلی برطرف شده و اینک بازدیدکنندگان برای ورود به سایت نمایشگاه هیچ مشکلی ندارند.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، با اشاره به این که برگزاری این دوره نمایشگاه با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، نخستین تجربه کاری این موسسه محسوب می شود، گفت: در تمامی کشورهای دنیا برگزاری این چنین نمایشگاهی، با این حجم مخاطب و آثار به عنوان به ابرنمایشگاه محسوب می شود، بروز و ظهور برخی مشکلات به ویژه در زیرساخت های مجازی امری طبیعی است.

دهقانکار در عین حال گفت: با عنایت به این که این نمایشگاه اولین تجربه نمایشگاه آنلاین ما بود، پیش بینی نمی کردیم که با استقبال این چنینی مردم و مخاطبان مواجه شویم اما آنچه اهمیت دارد، از ابتدای کار تاکنون تمامی امکانات و ابزارهای لازم را به کار گرفتیم تا بدون هیچ خلل و مشکلی نمایشگاه را ایستا نگه داشته و تا پایان ادامه دهیم تا اعتماد و رضایت بازدیدکنندگان را به دست بیاوریم.

وی گفت: بعد از پایان نمایشگاه کار و فعالیت ما آغاز خواهد شد چون که با بررسی چالش های موجود مسایل و مشکلات را جمع بندی و با رفع نقاط ضعف مصمم خواهیم بود که قبل از برگزاری نمایشگاه های مشابه، آنها را به نقاط قوت تبدیل کنیم./ایرنا  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 654741 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟