ثبت روزانه 130 هزار نسخه الکترونیکی در سازمان تامین اجتماعی

نسخه الکترونیکی طرحی بود که قبل از کرونا در مورد آن بحث های بسیاری شده بود و با آمدن کرونا به اجرا درآمد.

به گزارش رکنا، شهرام غفاری، افزود: هماهنگی سازمان‌های بیمه‌گر در اجرای نسخه‌نویسی الکترونیک را مثبت ارزیابی کرد و افزود: این هماهنگی به نظام سلامت برای پیشبرد اهداف و برنامه‌ها کمک قابل توجهی می‌کند. وقتی هر سازمان بیمه گری با سازوکار متفاوت و مخصوص به خودش وارد عرصه اجرا شود، مشکلاتی را در اجرا برای پزشک، داروخانه و مراکز طرف قرارداد ایجاد می‌کند به همین دلیل هماهنگی بیمه‌ها، اجرا را برای نظام سلامت و مخاطبان راحت تر می‌کند.

مدیر کل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی بیان کرد: طبیعتاً این هماهنگی به دبیرخانه شورای عالی بیمه منتقل شده و در آنجا تبلور عینی پیدا می‌کند و در این صورت وزارت بهداشت به جای اینکه با تک تک بیمه‌ها مذاکره کند، همکاری بهتری برای انجام راهکارهای اجرایی با بیمه‌ها خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه روزانه ۱۳۰ هزار نسخه الکترونیک تنها در سازمان تأمین اجتماعی ثبت می‌شود، گفت: نبود کدینگ بر اساس استاندارد کشوری یکی از مشکلات اجرای این طرح بود که اخیراً وزارت بهداشت این موضوع را ابلاغ کرده است. در صورتی که این اقدام از یک سال قبل انجام می‌شد، طبیعتاً کار ساده‌تر می‌شد ولی پیش از این سازمان تأمین اجتماعی و سازمان بیمه سلامت ایران سیستم کدینگ خود را به روز کردند که ۹۹ درصد آن شبیه به هم بود ولی یک درصد اختلاف وجود داشت که همین موضوع، پزشکان را در اجرا دچار مشکل می‌کرد.

مدیر کل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی بیان کرد: همراهی بیمه‌ها و جامعه پزشکی تضمین کننده موفقیت طرح است که برای اجرای بهتر لازم است که علاوه بر به روز شدن سامانه‌ها، کدینگ‌ها و دستورالعمل‌ها نیز یکسان شود.

وی یکی از ذینفعان اصلی اجرای نسخه نویسی الکترونیک را پزشکان دانست و افزود: در اجرای این طرح مشکلاتی از جمله قطع و وصل شدن سامانه‌ها و زیرساخت‌های مخابراتی وجود دارد که نیاز به توسعه دارد ولی با توجه به بستر موجود همراهی و همکاری جامعه پزشکی بسیار خوب بوده است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 653891 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟