کرونای انگلیسی به 60 کشور جهان سرایت کرد

کرونای انگلیسی 70درصد بیشتر از کرونای چینی قدرت سرایت دارد و اکنون سازمان جهانی بهداشت از شناسایی کروناویروس انگلیسی در ۶۰ کشور خبر داد.

به گزارش رکنا، بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت، سویه جهش یافته کرونا ویروس که اولین بار در انگلیس شناسایی شد اکنون حداقل در ۶۰ کشور گزارش شده است.

با توجه به آمار تلفات جهانی کرونا ویروس که در حال حاضر به بیش از دو میلیون نفر رسیده و بروز انواع جدید ویروس، کشورهای سراسر جهان درگیر چگونگی کاهش سرعت شیوع عفونت تا زمان دسترسی گسترده به واکسن هستند.

همچنین این سازمان اعلام کرده است: سویه جهش یافته در آفریقای جنوبی که مشابه با کرونا ویروس مشاهده شده در انگلیس است می تواند مسری تر باشد و اکنون در ۲۳ کشور و منطقه در جهان گزارش شده است.

اجرای واکسیناسیون گسترده در آمریکا و اروپا امید به پایان یافتن همه گیری را به همراه داشت و اتحادیه اروپا از برنامه ریزی برای واکسیناسیون ۷۰ درصد از جمعیت بزرگسال این منطقه تا پایان ماه اوت خبر داده است هرچند هنوز هم بسیاری از متخصصان و کارشناسان علوم پزشکی تاکید دارند که واکسیناسیون برای پایان دادن به این همه گیری کرونا کافی نیست.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 652863 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟