قانون هوای پاک 25 سال است اجرا نمی شود

آلودگی هوا سال های سال است که از اواخر پاییز با وارونگی هوا شروع می شود و در اوایل زمستان یقه کلانشهرها و شهرهای بزرگ را می فشارد.

به گزارش رکنا، مه‌لقا کاشانی نایب‌رئیس جمعیت زنان مبارزه با آلودگی محیط ‌زیست و عضو انجمن زنان مبارزه با آلودگی‌ها در نشست هوای پاک که امروز برگزار شد، اظهار کرد: قانون هوای پاک در زمان مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی به تصویب رسید و همچنان بعد از ۲۵ سال هنوز معطل مانده است و حتی یکی از بند‌های آن هم اجرایی نشده است.

وی ادامه داد: آقای کلانتری رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفته است که انبارهای ما از مازوت پر شده و راه حل بدهید! چطور ممکن است این مسئول در جلسه هیئت دولت از یک شبکه خبری بخواهد که برای این مشکل کاری کند وقتی وزیر نفت در آنجا حضور دارد.

کاشفی بیان کرد: بهتر نبود که این موضوع را با دانشگاه ها در میان می گذاشتند تا آنها به دنبال راه حل باشند؟ بنده از شورای شهر تهران گله دارم که برای مسئله آلودگی هوا و PM2.5 یا ذرات معلق جلسه ای تشکیل ندادند. مردم در شرایط کرونایی، مشکلات معیشتی و... باید با آلودگی هوا هم دست و پنجه نرم کنند؟ آیا جای مازوت در ریه های مردم است؟آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 652281 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟