آشتی دولت با شهردار تهران / محسن هاشمی: امیدوارم شهردار تهران به هیئت دولت بازگردد

جماران و ساخت و ساز غیرمجاز دولت در این محله با واکنش شهرداری روبرو شده و طبقه اضافه آن تخریب شد و این اقدام باعث حذف شهردار تهران از هیئت دولت شد.

به گزارش رکنا، مراسم آغاز عملیات بازآفرینی شار باغ (محور نیلوفری) و بهره برداری از فاز دوم بزرگراه شهید نجفی رستگار" با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، اسلامی وزیر راه و شهرسازی و پیروز حناچی شهردار تهران و محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران برگزار شد.

محسن هاشمی در ابتدای این مراسم با اشاره به حضور معاون اول رئیس جمهور گفت: حضور شما در این جلسه را به معنای آشتی دولت با آقای شهردار فرض می‌کنیم و امیدواریم از فردا شاهد حضور ایشان در جلسات هیات دولت باشیم.

او با اشاره به سابقه پروژه شارباغ گفت: سابقه این پروژه به دو دوره ریاست جمهوری باز می‌گردد و زمانی که احمدی‌نژاد شهردار شدند، تقاضای ایجاد راه‌آهن در زیر زمین در منطقه ۱۷ و ۱۸ مطرح شد. پس از آن محور شمالی زیر زمینی شد و احمدی‌نژاد فشار آوردند که دو خط هم برای مترو ساخته شود.

هاشمی ادامه داد: با تلاش بی‌وقفه پیمانکار که خاتم‌الانبیا بود این پروژه به روش cut and cover زیر زمین رفت، اما متاسفانه دو خط مترو بیش از ۱۴ سال است که از آن استفاده نشده است و باید فکری برای آن کرد.

او همچنین با اشاره به پروژه شهید نجفی رستگار گفت: این پروژه در ابتدا بیش از ۶ کیلومتر بود که بخش بیرونی آن افتتاح شد و حالا قسمت بعدی که نزدیک به ۵ کیلومتر است افتتاح می‌شود و مردم می‌توانند به سمت جاده خراسان بروند.

سیستم فاسد قاجار اصلاحات امیرکبیر را تهدید می دانست

هاشمی ادامه داد: امروز ۲۰ دی ماه است و ۱۶۹ سال پیش در چنین روزی قتل محمدتقی خان امیر کبیر رخ داد. ایشان نخستین سردار سازندگی ایران است. گرایش‌های توسعه گرایانه امیر کبیر باعث شد سیستم فاسد حکومت قاجار که اصلاحات امیرکبیر را تهدید می‌دانست ایشان را به قتل برساند.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: پروژه شهید رستگاری به نام سردار جنگ، شهید کاظم نجفی رستگار نامگذاری شده و با وجود همه مشکلات اقتصادی با تلاش کارگران، مشاوران، پیمانکاران و مجموعه فعالیت‌ها به نتیجه رسید و بخشی از مناطق کم برخوردار جنوب را پوشش می‌دهد. شهید رستگار از نسل اولیه فرماندهان جنگ بودند و موسس و فرمانده تیپ سیدالشهدا محسوب می‌شدند و متاسفانه نام ایشان به دلیل برخی مسائل کمتر مطرح می‌شد و مورد بی‌مهری قرار می‌گرفتند.

دیدار آیت الله هاشمی با فرمانده جنگ پس از عملیات خیبر

هاشمی ادامه داد: ایشان به همراه همرزمان خود پس از عملیات خیبر با آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان فرمانده جنگ دیدار صمیمانه‌ای داشتند و نظرات کارشناسی خود را مطرح کردند و نامه‌ای انتقادی نسبت به برخی عملکردها و تصمیمات نوشته بودند هاشمی به مسئولان مربوطه منتقل کند، آیت الله هاشمی رفسنجانی به آنان توصیه کرد که نام خود را در پایان نامه ننویسند تا مورد فشار قرار نگیرند اما این عزیزان بخاطر اخلاص بالایی که داشتند، نپذیرفتند.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به سالگرد قربانیان تشییع جنازه کرمان، شهدای پرواز اکراین و رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی بود از کم‌توجهی رسانه ملی نسبت به این مناسبت‌ها انتقاد کرد. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 649075 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟