شورای شهر در ماجرای سوخت مازوت اختیاراتی ندارد

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران درباره آلودگی هوا و استفاده از سوخت مازوت توضیحاتی داد.

به گزارش رکنا، محمد علیخانی، عضو شورای شهر تهران با اشاره به فعالیت نیروگاه‌ها و مصرف سوخت مازوت اظهار کرد: به طور کلی هر صنایع یا نیروگاهی که از سوخت مازوت، گازوئیل و گوگرد بالا استفاده کند، طبیعتا این اقدام در افزایش میزان آلودگی موثر است.

وی ادامه داد: در زمینه آلودگی هوا شورای شهر و شهرداری اقدامات بسیار خوبی انجام داده البته این اقامات تنها مربوط به این دوره نبوده و در گذشته هم به مرحله اجرا رسیده است.

عضو شورای شهرتهران بیان کرد: بخش زیادی از آلودگی هوا به دلیل استفاده از سوخت مازوت است که نظارت بر این حوزه به وزارت نفت و رئیس سازمان محیط زیست سپرده شده و شورای شهر هم تذکراتی داده است.

علیخانى افزود: البته این نکته قایل ذکر است که شورای شهر در زمینه سوخت مازوت قانونا اختیاری ندارد و تنها در حوزه آلودگی برنامه‌هایی را انجام داده اســـت و نمایندگان مجلس که سطح کاریشان وسیع و در حد ملى است در این حوزه کار‌هایی انجام می‌دهند.

وى بیان کرد: برای کنترل آلودگى، شهرداری تعداد مراکز فنى و تجهیزات آن را را افزایش داده است همچنین تا به امروز وظایف شورای شهر و شهرداری در زمینه آلودگى هوا انجام شده است.

عضو شوراى شهر تهران تصریح کرد: برای مثال سالیانه ٣ هزار و ٥٠ میلیارد تومان برای مترو اعتبار تعلق مى گیرد، اما دولت سهم خود را پرداخت نکرده و اگر این کار انجام مى شد ما جلوتر بودیم./باشگاه خبرنگاران  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 648800 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟