ذرات معلق، راه تنفس تهرانی‌ها را تنگ کرد

به گزارش رکنا ، آلاینده‌ ذرات معلق برای چهارمین روز پیاپی شاخص‌ترین آلاینده هوای تهران است و تنفس را برای شهروندان سخت‌تر کرده است.

کیفیت هوای تهران پس از ۳ روز ناسالم برای همه گروههای جامعه در حال حاضر به شرایط نارنجی و ناسالم برای گروههای حساس جامعه رسیده است. اما هوا طی ۲۴ ساعت گذشته در شرایط ناسالم برای همه گروههای جامعه قرار داشته است.

ذرات معلق، راه تنفس تهرانی‌ها را تنگ کرد

ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون از بیشترین غلظت در میان آلاینده‌های هوای تهران برخوردارند.

با توجه به غلظت آلاینده‌های هوای پایتخت و پیش بینی هواشناسی بر ادامه پایداری‌های جوی، کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران امروز تصمیمات جدیدی برای رفت و آمد در تهران آلوده ارائه خواهد کرد.‌

آلودگی هوا تداوم دارد

به گفته یک کارشناس سازمان هواشناسی کشور، تا چند روز آینده هوای شهر‌های پرجمعیت و صنعتی آلوده می‌ماند.

کبری رفیعی گفت: در پنج روز آینده، با توجه به پایداری جو، غلظت آلاینده‌های جوی در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت شامل تهران، اصفهان، البرز، اراک، قزوین، تبریز و مشهد افزایش یافته و از کیفیت هوا کاسته می‌شود.

وی افزود: فردا کاهش نسبی دما و بارش پراکنده برای استان‌های نوار شمالی کشور پیش بینی می‌کنیم.

این کارشناس ادامه داد: از روز دوشنبه با وزش باد، از میزان غلظت آلاینده‌ها در شهر‌های قم، کرج، قزوین و تهران کاسته می‌شود.

رفیعی اظهار کرد: تنگه هرمز و دریای عمان از امروز تا سه روز آینده و دریای خزر یکشنبه و دوشنبه مواج و متلاطم خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان پایتخت امروز غبار آلود و آلوده است.

استقرار آمبولانس و آماده‌باش مراکز درمانی تهران در پی آلودگی هوا

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از استقرار ۱۲ دستگاه آمبولانس و آماده‌باش مراکز درمانی و بهداشتی در تهران در پی آلودگی هوا (هشدار نارنجی سازمان هواشناسی) خبر داد.

مجتبی خالدی روز شنبه با اعلام این مطلب افزود: این اقدام عملیاتی در پی آلودگی هوا در سطح کلانشهر تهران انجام شده زیرا کیفیت هوای پایتخت امروز(شنبه سیزدهم دی) از لحاظ غلظت آلایندگی ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با شاخص لحظه ای ۱۴۷ ناسالم برای گروه های حساس از جمله بیماران قلبی و ریوی، زنان باردار، کودکان و سالمندان و در آستانه هوای ناسالم برای همه گروه هاست.

وی همچنین از آماده باش حوزه سلامت در استان های اصفهان، قزوین و اراک خبر داد و گفت: در استان قم نیز استقرار سه دستگاه آمبولانس و آماده باش مراکز درمانی و بهداشتی در دستور کار اورژانس ۱۱۵ قرار گرفته است.

خالدی از هموطنان خواست در صورت مواجه با مواردی از قبیل اورژانس های قلبی و تنفسی(تنگی نفس، فشار خون بالا، افت فشار خون)، اورژانس های گوارشی(خونریزی گوارشی همراه با استفراغ خونی) درد شکم، ضربه شدید به شکم، زنان و زایمان(سقط، تشنج، فشار خون بالا به همراه تاری دید و تورم اندام ها، خونریزی شدید) با شماره اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند.

وی اضافه کرد: همچنین بیماران و مصدومان انواع حوادث می توانند در مواردی همچون اورژانس های اعصاب(تشنج، سکته مغزی، اختلال تکلم ناگهانی)، کاهش سطح هوشیاری، سردردهای شدید و ناگهانی به همراه سفتی گردن، ضربه به جمجمه و ستون فقرات به دنبال سقوط، تصادف، سوختگی، برق گرفتگی،غرق شدگی، مسمومیت دارویی و شیمیایی، خودکشی، مار گزیدگی، عقرب گزیدگی، دررفتگی، شکستگی ها، پارگی وسیع بافت نرم و خونریزی های شدید با شماره یاد شده تماس بگیرند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 646847 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟