میوه‌ها و سبزیجاتی که آثار و عوارض آلودگی هوا را کاهش می‌دهند

به گزارش رکنا؛ کارشناسان علم تغذیه براین باورند که به هنگام آلودگی هوا ، لازم است شهروندان برای تأمین‌ ویتامین‌هایی مانند ویتامین C و E که نقش مهمی در افزایش مقاومت بدن در مقابل آلودگی هوا دارند، مصرف برخی مواد غذایی ویژه نظیر سبزیجات تازه و انواع میوه‌ها مانند سیب و مرکبات را در سبد غذایی این روزهای خود قرار دهند.

براساس این اطلاعیه، در میان میوه‌های سیب بیشترین جذب سرب را دارد و مانع رسیدن آسیب به سلول‌های بدن می‌شود و پرتقال، لیمو شیرین و لیمو تُرش، هویج، کیوی، گریپ فروت، انبه، کدو تنبل، فلفل دلمه، اسفناج، انواع کلم و گوجه‌فرنگی نیز کم و بیش از این خاصیت برخوردارند.

به موجب این اطلاعیه، یکی از بهترین مواد غذایی توصیه شده در هنگام آلودگی هوا، مصرف سیر و پیاز تازه است که دارای آنتی اکسیدان‌های قوی هستند و می‌توانند از ایجاد التهاب در سینوس‌ها و بروز آلرژی‌های ناشی از آلودگی هوا جلوگیری کنند.

این اطلاعیه می‌افزاید، متخصصان تغذیه به شهروندان توصیه می‌کنند در روزهای آلوده، مصرف انار با توجه به غنی بودن آن از آنتی اکسیدان و همچنین، کلم بروکلی را در برنامه غذایی خود قرار داده و سهم سالاد و سبزیجات را در رژیم غذایی روزانه خویش افزایش دهند، ضمن اینکه مصرف شیر و لبنیات می‌تواند در پیشگیری از آثار و عوارض ناشی از آلودگی هوا مؤثر باشد.

گفتنی است، شهروندان می‌توانند انواع میوه را در 250 میدان و بازار میوه و تره بار 40 درصد و سبزیجات و صیفی‌جات را 34 درصد ارزان‌تر از میانگین قیمت محصولات مشابه در سطح شهر تهیه نمایند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 646841 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟