پیش خرید  واکسن کرونای موسسه رازی

به گزارش رکنا، دکتر فرید نجفی در جلسه مشترک با رئیس و معاونان موسسه رازی و بازدید از بخش‌های مختلف این موسسه اظهار کرد: رازی با ۹۶ سال قدمت از افتخارات کشور محسوب می‌شود و همه ما از تولیدات آن از جمله انواع واکسن‌ها و سرم‌های درمانی استفاده کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه توانمندی بسیار بالا و نقش بسیار مهم و کلیدی که در حوزه بهداشت و پیشگیری در کشور دارد و لازم است بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، افزود: باید در جهت حفظ، توسعه و ارتقا این موسسه تلاش شود چراکه یکی از قدیمی‌ترین مجموعه‌های ساخت واکسن و سرم است و نقش بی بدیلی در کشور دارد.

سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بسیاری از واکسن‌های موسسه رازی توسط این وزارتخانه خریداری می‌شود، خاطرنشان کرد: در حوزه واکسن کرونا تولیدی موسسه رازی، یکی از اقداماتی که می‌توان در راستای حمایت از این موسسه انجام داد این است که همانند سایر کشورها، نسبت به پیش خرید کردن واکسن کرونا اقدام کنیم که این امر نه تنها به موسسه رازی، بلکه به سایر شرکت‌ها که در این حوزه گام نهاده‌اند، از نظر تامین نقدینگی بسیار کمک کننده است.

وی ادامه داد: اصلاح قیمت واکسن‌های موسسه که اقدامات آن باید توسط دولت و مجلس انجام شود نیز موضوعی بسیار کمک کننده است که باید بر اساس شرایط اقتصادی کشور اجرایی شود.

نجفی فعالیت موسسه رازی در حوزه تولید واکسن انسانی، دام و طیور را بی بدیل عنوان کرد و گفت: بسیاری از بیماری‌ها به عنوان بیماری مشترک بین انسان و دام شناخته شده‌اند که در این زمینه موسسه رازی فعالیت‌های بسیار قابل توجهی انجام می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه موسسه رازی در کشور بی بدیل است و نمونه‌ای همچون این مجموعه در کشور وجود ندارد تصریح کرد: البته مجموعه بسیار قوی انیستیتو پاستور در وزارت بهداشت وجود دارد که آن نیز جایگاه خاص خود را دارد.

سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: وجود مجموعه‌ای همچون رازی در زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی که در سلامت انسان و دام موثر باشد، انصافا موضوعی قابل توجه است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 645873 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟