جذب نیرو در شهرداری تهران تغییر یافته است

به گزارش رکنا، مهناز استقامتی، همزمان با بازدید از کانون ارزیابی مدیران شهرداری تهران در محل پارک شهر، تاکید کرد: خوشبختانه روند استخدام و بکارگیری نیرو در شهرداری تهران در قیاس با گذشته کاملا تغییر کرده و این تحولات ناشی از نوع نگاه مدیران شهری است.

وی افزود: در گذشته بکارگیری نیرو از طریق کارگروه های تخصصی و برگزاری آزمونهای علمی صورت نمی گرفت و به این ساز و کار توجهی نمی شد و اشخاص نقش محوری و اصلی را در بکارگیری نیرو ایفا می کردند.

استقامتی ادامه داد: خوشبختانه در جریان بازدیدی که امروز از کانون ارزیابی مدیران صورت گرفت، مشخص شد که شهرداری تهران از طریق فرایندهای علمی و براساس نیازسنجی علمی درقالب برگزاری آزمونهای تخصصی و نیز احراز صلاحیت در کانونهای ارزیابی نسبت به گزینش و بکارگیری نیرو اقدام کرده است.

وی با ابراز امیدواری از اینکه فرایند مذکور به عنوان یک روند همیشگی در جذب نیرو در شهرداری تهران، سرلوحه کار مدیران قرار گیرد، افزود: بخشی از تغییر و تحولات اخیر در سازوکار گزینش نیروها در شهرداری تهران ناشی از رویکرد مدیران شهرداری تهران است. اما انتظار می رود که این فرآیند علمی جذب نیرو به عنوان یک روند قانونی که مصوب شورای اسلامی شهر تهران است تداوم داشته باشد.

شهردار منطقه ۸ همچنین در ادامه با تاکید بر اینکه در جریان بازدید از کانون ارزیابی مدیران، برخی از پذیرفته شدگان آزمون دستیارمدیران شهرداری تهران دغدغه های خود را مطرح کردند گفت: به عنوان مثال دغدغه مشترک بسیاری از داوطلبان این بود که علی رغم کسب نمره بالا در آزمون، در بخش ارزیابی به عنوان فرد واجد صلاحیت شناخته نشوند.

استقامتی همچنین درباره ویژگی های دستیار مدیران شهرداری تهران نیز گفت: دستیار مدیر قاعدتا باید تخصص و درک بالایی از فضای کاری و در عین حال موضوعاتی که مرتبط با حوزه شهرداری تهران است داشته باشد.

شهردار منطقه ۸ با تاکید بر اینکه دستیاران باید به موضوعات هفت گانه‌ای که به مدیران شهرداری مرتبط است اشراف کامل داشته باشند تاکید کرد: دستیاران مدیران به عنوان نیروهای جوان و با انگیزه باید قادر باشند که ایده های جدید را به مدیران انتقال دهند و تلاش کنند نقش موثری در افزایش سرعت تصمیم گیری ها داشته باشند.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 643992 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟