استفاده از ماسک بدون فاصله اجتماعی مانع از پخش کرونا نمی شود

به گزارش رکنا، محققان در مطالعه ای جدید اظهار داشتند: تنها استفاده از ماسک و عدم رعایت فاصله اجتماعی برای پیشگیری از بیماری کووید-19 کافی نیست.

آنان در این بررسی آزمایش کردند که چگونه پنج نوع مختلف ماسک بر گسترش ترشحات تنفسی حامل کروناویروس در زمان عطسه یا سرفه تاثیر دارد.هر یک از این ماسکها مورد آزمایش قرار گرفته به طور چشمگیری تعداد ترشحات تنفسی که پخش می شوند را کاهش می دهد. هرچند در فاصله فیزیکی کم ترشحات تنفسی کافی وجود دارند که بیماری زا باشند.

محققان آمریکایی اظهار داشتند: قطعا ماسک در پیشگیری از شیوع کروناویروس کمک کننده است اما درصورتیکه افراد نزدیک به یکدیگر باشند همچنان احتمال پخش ویروس یا ابتلا به بیماری وجود دارد. ماسک به تنهایی کمک کننده نیست و در کنار آن رعایت فاصله اجتماعی ضروری است.

محققان آمریکایی دستگاهی تولید کردند که از مولد هوا برای شبیه سازی سرفه و عطسه انسان استفاده می کند. از این مولد برای دمیدن ذرات مایع ریز مانند قطرات معلق به هنگام عطسه و سرفه استفاده شده است.

آنان جریان قطرات موجود در لوله را با استفاده از پنج نوع ماسک مختلف- ماسک پارچه ای معمولی، ماسک پارچه ای دو لایه،ماسک پارچه ای دو لایه مرطوب، ماسک جراحی و ماسک N95 مسدود کردند.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 643947 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟