عقب ماندگی متروی تهران نسبت به متروی شیراز و اصفهان

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در تشریح بازدید امروز خود از ایستگاه مترو ۴۵ متری گلشهر با تاکید بر این نکته که بازدید امروز فنی بود، اظهار کرد: زمانی که احداث ایستگاه مترو کرج آغاز شد من مدیر عامل مترو تهران بودم ‌در جریان روند احداث مترو کرج قرار داشتم .

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر این نکته که کار احداث مترو تهران نسبت به سایر کلانشهر ها مانند شیراز اصفهان عقب است و با تاخیر مواجه هستیم، افزود: کار احداث مترو کرج در سال های ۸۲ و ۸۳ آغاز شد و بعد از به تاخیر افتادن احداث آن مدیریت شهری کرج به دنبال این است که قبل از پایان دوره فعالیت خود بتواند آن را به سرانجام‌ برساند و از همین رو از من به عنوان کارشناس فنی دعوت کردند تا ضمن بازدید به آنها برخی از پیشنهادهای فنی جهت تسریع در احداث و تکمیل را ارایه کنم.

هاشمی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر وضعیت ساخت مترو مطلوب است یا خیر ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به ۱۳ ، ۱۴ کیلومتر تونل احداث شده است می توان گفت نزدیک به ۹۰ درصد پیشرفت عمرانی طرح انجام شده است اما در بحث تجهیزات هنوز مشکلاتی وجود دارد.

وی در پاسخ به این سوال که چند رام قطار در حال حاضر برای مترو کرج وجود دارد بیان کرد: در حال حاضر دو رام قطار در پارکینگ دارند و ریل های موجود نیز خریداری شده است.

رئیس شورای شهر تهران افزود: در کنار اوراق مشارکت سال گذشته برای سال جاری نیز ۴۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که هنوز نقد نشده است و به نظر من با تامین منابع مالی هفت کیلومتر ابتدایی مترو نیز می تواند‌ در ۶ ماه زمان باقی مانده از عمر مدیریت شهری به سرانجام برسد.

هاشمی ادامه داد: امیدوارم با کمک مسیولان در مدت ۶ ماه آینده تا پایان عمر فعالیت مدیریت شهری کرج بتواند صاحب اولین خط مترو شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 643795 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟