تشریح اولویت های تهران در 1400 از زبان محسن هاشمی

به گزارش رکنا، محسن هاشمی اظهار داشت: سال ۹۷ که آقای افشانی شهردار بود شورای شهر مصوبه رویداد تهران ۱۴۰۰ را مطرح کرد و تصویب شد که شهرداری برنامه‌های خود را به صورت لایحه‌ای به شورا بدهد.

وی ادامه داد: اما به دلیل تغییرات متعدد مدیریتی شهرداری با تأخیر بسیار زیاد در سال ۹۸ این لایحه یک صفحه‌ای به شورا آمد که به تأیید شورا نرسید و نهایتاً بحث برند ۱۴۰۰ مطرح شد.

هاشمی خطاب به حناچی گفت: ما هنوز منتظر تقدیم این لایحه به شورا هستیم در حالی که نزدیک به سال ۱۴۰۰ هستیم و خوب است به شورا احترام گداشته شود.

وی به تاریخ تهران اشاره کرد و اظهار داشت: ۲۵۰ سال پیش تهران که ییلاق شهر ری بود در دوران قاجار به عنوان پایتخت انتخاب شد و دوران پهلوی رشد جمعیتی داشت و بعد از انقلاب جمعیت به بیش از ۱۰ میلیون رسید.

رئیس شورای شهر افزود: تهران یک تجربه توسعه پایدار و متوازن نداشته و درست است که شعار تهران برای همه داده می‌شود اما حس می‌کنم تهران باید به سمتی برود که شهری برای زندگی شود. اما هنوز این خصوصیات را به دست نیاورده و اگر طرح به شورا بیاید باید به این مسئله توجه کنیم.

هاشمی، ۳ نکته اساسی را برای رسیدن به این هدف مهم برشمرد و گفت: توجه به بحث آلودگی هوا و حمل و نقلی که تهران را به سمت آلودگی پیش می‌برد، تاب آوری در برابر زلزله و سیل در تهران که تا به حال ۲۰ درصد انجام شده است، و باید کار عمیقی شود تا هنگام وقوع این پدیده‌ها فوت شدید یک میلیونی نباشیم و مهم‌تر از همه تاب آوری در مقابل آسیب‌های اجتماعی که از همه منظر دچار مشکل است و باید در طرح تهران ۱۴۰۰ دیده شود تا پایتخت، شهری برای زندگی شود.

وی افزود: در بعد شهرسازی اشتباهات فاحشی انجام شده است و طی ۱۰۰ سال شکل گیری شهرداری می‌بینیم که هر مدیریتی اشتباهات فاحشی داشتند و باید این اشتباهات جبران شود.

هاشمی پرداختن به مسائل حقوق شهروندی را هم از دیگر موارد مورد توجه برشمرد.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 642403 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟