رایزنی برای ایجاد پایگاه اورژانس در مترو بی نتیجه ماند

به گزارش رکنا، دکتر پیمان صابریان با اشاره به لزوم ایجاد پایگاه های اورژانس در ایستگاه های متروی شهر تهران ، درباره تلاش های صورت گرفته برای ایجاد این پایگاهها، افزود: رایزنی های بسیاری در این موضوع انجام شده اما به نتیجه خاصی نرسیده، در واقع حدود سه سال است که در حال پیگیری این موضوع هستیم.

صابریان با تاکید بر اینکه باید از ابتدا در متروهای شهر تهران قسمتی برای ایجاد پایگاه های اورژانس نیز در نظر گرفته می شد، ادامه داد: متاسفانه این پایگاهها ایجاد نشده و حالا قرار است در ایستگاه های جدیدی که در حال آماده سازی هستند جایگاهی برای اورژانس هم در نظر گرفته شود که در نقشه آن تدابیر لازم اندیشیده شده است، اما نتیجه آن به چند سال آینده موکول می شود.

وی اظهار کرد: برخی از ایستگاه های متروی پایتخت که در حال حاضر نیز فعال هستند این شرایط را دارند که پایگاه های اورژانس در آن ایجاد شود، بنابراین مهم است که در این ایستگاه ها هم پایگاه های اورژانس داشته باشیم. مثلا مترو ارم سبز را بازدید و حتی جانمایی هم کردیم، اما در نهایت پایگاه های اورژانس در آن ایجاد نشد. ایستگاهی مثل نواب هم موقعیت مناسبی دارد، این ایستگاه را هم جانمایی و طوری برنامه ریزی کردیم که برای سایر ماموریت های مربوط به منطقه قابل استفاده باشد که آن هم راه اندازی نشد.

وی با بیان اینکه پایگاه های اورژانس دارای شرایط و استاندارد های خاصی هستند، ادامه داد: نمی توانیم زیر سطح زمین و مختص به هر ایستگاه مترو یک پایگاه داشته باشیم و پایگاه های اورژانس در مترو باید در قسمتی که غرفه ها مستقر هستند یا بالاتر از آن ایجاد شود، اما شرکت بهره برداری متروی تهران که این غرفه ها را اجاره می دهد و کارهای اینچنینی مترو را انجام می دهد با ما همکاری نکرد و جای مناسبی که بتوانیم ماموریت انجام دهیم در اختیار ما قرار نگرفت.

وی ادامه داد: از سوی شرکت بهره برداری مترو برنامه های طولانی مدتی برای این غرفه های داخل مترو وجود دارد، اما این غرفه ها را برای ایجاد پایگاه اختصاص ندادند.

صابریان در باره تاثیر ایجاد این پایگاه ها در کاهش زمان رسیدن بر بالین مصدوم و بیماران و رسیدگی به آن ها گفت: اگر بخواهیم با شرایط فعلی مصدومی را به بیمارستان منتقل کنیم بسیار زمان بر خواهد بود چون انتقال فرد بسیار سخت است. البته احداث این پایگاه ها زمان رسیدن بر بالین مصدوم یا بیمار را کاهش می دهد و همچنان نیازمند تدابیری برای انتقال افراد به سطح زمین است چرا که آسانسوری که وجود دارد برای انتقال بیمار مناسب نیست و در این خصوص چند پیشنهاد به مترو داده ایم که گفتند بسیار هزینه بر است و قابل انجام نیست.

صابریان با بیان اینکه طی این مدت با شهرداری، شرکت بهره برداری مترو و... رایزنی کردیم اما متاسفانه به نتیجه نرسیدیم، گفت: برای شش ایستگاه در خواست داده بودیم اما این ها اجرا نشد. این در حالی است که این طرح برای اورژانس سود آور نیست، امسال تقریبا هزینه های جاری هر پایگاه حدود یک میلیارد و 700 میلیون تومان بود و احداث این پایگاه ها فقط به نفع مردم است.

رئیس مرکز اورژانس تهران با اشاره به جمعیت زیادی که روزانه از متروی شهر تهران استفاده می کنند، گفت: در یکسری از ایستگاه های مترو، هم درخواست زیاد است و هم در این نقاط از سطح شهر برای رسیدگی سریع به افراد مشکلاتی داریم پس اگر در این نقاط پایگاه های اورژانس احداث شود زمان رسیدن بر بالین شهروندان هم کاهش پیدا می کند. /ایسنا  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 642348 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟