سخنگوی شورای شهر تهران : پرستاران نیاز به بوق زدن ندارند، معوقاتشان را بدهید

به گزارش رکنا،  علی اعطا روز یکشنبه در دویست و پنجاه و هفتمین جلسه شورا با تبریک ولادت حضرت زینب و روز پرستار گفت: در ماه‌های اخیر همه اعضای کادر درمان و پرستاران در خط مقدم مبارزه با کرونا بودند و از جان خود مایه گذاشتند .

وی گفت: در این یکسال هم شاهد جان باختن تعداد زیادی از پرستاران بودیم، به طوری که تاب و توان کار از آنها گرفته شده است .

وی با اشاره به دیدار روز گذشته خود با رییس و اعضای هیأت مدیره نظام پرستاری تهران، گفت: در این دیدار در رابطه با مشکلات پرستاری در ایام کرونا صحبت شد که موجب دو تذکر می شود .

اعطا با بیان اینکه اولین تذکرم به دولت و وزارت بهداشت درباره شیوه مواجهه با پرداخت معوقات و حق و حقوق جامعه پرستاری است، گفت: بر اساس آمار رسمی یکی از مسئولین، در ماه‌های اخیر، درخواست گواهی برای مهاجرت در بین پرستاران سه برابر شده است.

وی افزود: آمار یاد شده، آمار رسمی است اما در جلسه روز گذشته با نظام پرستاری تهران، عنوان شد که این آمار مهاجرت چند ده برابر شده است .

سخنگوی شورای تهران یکی از دلایل افزایش درخواست مهاجرت پرستاران را بحث های مالی و عدم پرداخت به موقع حق و حقوق و معوقات آنان دانست.

وی گفت: این در شرایطی است که در فروردین سال ۹۹، مبلغ یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی با موافقت مقام معظم رهبری به موضوع کرونا اختصاص یافته است و بخش مهمی از این ارقام برای جبران کاهش درآمد بیمارستان ها و پرداخت معوقات بوده است .

وی تاکید کرد: در چنین شرایطی هم، هنوز معوقات به موقع پرداخت نمی شود و مشکلاتی به وجود آورده است .

اعطا با اشاره به انتشار اخباری درباره پیشنهاد وزارت بهداشت مبنی بر اینکه قطارها به مناسبت روز پرستار در ۳۰ آذر ماه بوق بزنند، گفت: این پیشنهاد با واکنش تندی از سوی تشکل ها و فعالان این حوزه مواجه شده است .

وی تاکید کرد که مطالبه پرستاران چیز دیگری است و خط مقدم پرستاران با درصد بالایی یا مهاجرت مواجه هستند .

وی گفت: به عنوان نماینده مردم ضرورت داشت که این موضوع را مطرح کنم.

وی افزود: نکته دیگر در ارتباط با نوع همکاری بین مدیریت شهری و جامعه پرستاری است، گفت: بخشی از ابعاد و سویه های فعالیت پرستاری معطوف به خدمات محلی و خانگی است که شهرداری با توجه به در اختیار داشتن شبکه مدیریت محلی از طریق سراهای محله و خانه های سلامت، این امکان را دارد که از این ظرفیت استفاده کند.

وی گفت: سراها و خانه های سلامت می توانند به عنوان مرکزی برای توزیع این خدمات فعالیت کنند.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر گفته می شود که پنجاه هزار پرستار بیکار در سطح کشور داریم که اگر ده درصد آنها در تهران باشند، پنج هزار پرستار بیکار در تهران هستند و پیش بینی این ساز و کار، توزیع خدمات محله ای به کاهش بار کاری بیمارستان‌ها در شرایط کنونی کمک خواهد کرد .

وی گفت: در این خصوص نامه ای خطاب به شهردار تهران تنظیم و پیشنهاد را ارایه کرده ام .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 641917 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟