سند ملی "مدرسه آماده" برای ایمن سازی مدارس نهایی شد

به گزارش رکنا، رضا کرمی محمدی با اشاره به «سند همکاری ملی طرح مدرسه آماده» گفت: بنا شد تا با توجه به اقداماتی که پیرامون اجرای طرح مدرسه آماده در تهران انجام شده بود، نسخه ملی این طرح برای اجرا در سراسر کشور نیز با هماهنگی سازمان مدیریت بحران کشور و از سوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اجرایی شود که این طرح نهایی شده و آماده برای اجرا در سراسر کشور است.

کرمی محمدی افزود: مراسم رونمایی از «سند همکاری ملی طرح مدرسه آماده» در هفته اول دی ماه با حضور وزیر آموزش و پرورش ، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ، رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور و شهردار تهران به صورت حضوری و همچنین مدیران کل مدیریت بحران و مدیران کل آموزش و پرورش استان های سراسر کشور به صورت مجازی در محل مرکز فرماندهی و ستاد مدیریت بحران شهر تهران برگزار می شود.

کرمی محمدی افزود: فاز اول این طرح در 10 کلانشهر کشور شامل تهران، مشهد ، اصفهان ، شیراز ، تبریز ، قم ، کرج ، اهواز ، کرمانشاه و ارومیه اجرا می شود.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه یکی از راهکارهای افزایش ایمنی مدارس، آموزش و توانمند سازی کارکنان ، دانش آموزان و کاهش مخاطرات مدارس است، گفت: به طور کلی مدرسه آماده، مدرسه‌ای است که آسیب‌پذیری آن به حداقل رسیده و توان مقابله با حوادث را داشته باشد و در صورت بروز حادثه، کمترین تلفات و خسارات را متحمل شده و در عین حال بتواند در کوتاه‌ترین زمان، کارآیی مؤثر خود را بازیابد.

کرمی محمدی گفت: این طرح شامل چهار بخش اصلی آموزش مدیران، معلم و پرسنل مدرسه، دانش آموزان و خانواده آنها در برابر بحران هایی از جمله زلزله، سیل، طوفان، اپیدمی و آتش سوزی است. در مرحله بعد ارزیابی ایمنی مدارس از طریق بازدید و بررسی اجزای غیرسازه ای انجام می شود و مدارس براساس امتیاز بدست آمده، در یکی از سه سطح قرمز (دارای خطرپذیری بالا)، زرد (خطرپذیری متوسط) و سبز (خطرپذیری پایین) قرار می گیرند. ارائه برنامه کاهش مخاطرات برای هر مدرسه و تجهیزات اولیه و با کاربری امداد و نجات به مدارس واجد شرایط از دیگر مراحل این طرح است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 641548 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟