28 نفر از کادر درمان خراسان رضوی بر اثر کرونا جان باختند

به گزارش رکنا، مسعود زحمتکش اظهار داشت: این عزیزان و خیلی از هموطنان دیگرمان را می‌توانستیم در کنار خود داشته باشیم اگر پایبند رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی می‌شدیم. اگر از میهمانی ها، دور همی های خانوادگی، خریدهای غیرضروری و ... پرهیز می کردیم.

وی با اشاره به اینکه پرونده شهید محسوب شدن این افراد در دست اقدام است، گفت: ما بزرگانی را از دست دادیم که جبران فقدان‌شان شاید تا سال‌های سال امکان‌پذیر نباشد.

وی شب یلدای امسال را متفاوت خواند و گفت: باید بین از دست دادن عزیزان‌مان و تحمل دوری‌شان یکی را انتخاب کنیم. دورهمی‌ها باید مجازی باشد، محدودیت ها باید ادامه یابد و حتی تشدید شود و با توجه به اینکه هنوز درمان قطعی برای کرونا نداریم و زمان دسترسی به واکسن هم معلوم نیست، راهی جز این نداریم.

وی شب یلدا را یک شب تاریخی و بسیار مهم برای مردم ایران دانست و گفت: یلدای امسال برای برگزاری دورهمی های خانوادگی نیست و فقط برای اعضای یک خانواده است که می توانند در کنار هم خیلی هم فضای شاد و مفرحی داشته باشند. دورهمی های بزرگتر را هم می توانیم به صورت مجازی با استفاده از شبکه های ارتباطی گسترده ای که همه مردم به آن دسترسی دارند برگزار کنیم. دید و بازدیدهای مجازی باید داشته باشیم و در واقع این سنت زیبا و قدیمی باید امسال با شبکه های مجازی و به صورت دور از هم برگزار شود.

زحمتکش افزود: دورهمی های خانوادگی به شدت می تواند دوباره بیمارستان‌ها را شلوغ کند و عده زیادی را به بخش‌های آی سی یو بکشاند. اگر بی‌توجهی کنیم خیلی از پدربزرگ و مادربزرگ ها را از دست خواهیم داد. باید به قدیمی ها و بزرگان فامیل احترام بگذاریم. امسال احترام گذاشتن به این عزیزان این است که آنها را از راه دور ببینیم.

وی ادامه داد: سرنوشت همه ما به هم گره خورده است؛ هر کدام که دچار مشکل شویم ، قطعا بقیه را هم درگیر خواهیم کرد؛ پس نمی توانیم بگوییم که زندگی خودم به خودم مربوط است. یلدای امسال مصادف با روز پرستار است، به احترام همه شهدای مدافع سلامت، بهترین هدیه مردم به این عزیزان مراقبت از سلامتی خودشان است.

مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: وضعیت مشهد ، وضعیتی شکننده است، همچنان آی. سی. یوهای بیمارستان‌ها شلوغ است. البته با اجرای محدودیت ها و تشدید قرنطینه ها تا حدی میزان ورودی بیماران به بیمارستانها کاهش یافته، اما وضعیت شهر به گونه ای است که اگر در شب یلدا مردم همکاری نکنند فاجعه در پیش خواهیم داشت./ایلنا  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 641215 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟