تشدید کرونا به دلیل افزایش آلودگی هوا

به گزارش رکنا، مراسم افتتاح باغ سلیمانیه واقع در منطقه 14 به عنوان بوستان عمومی با حضور محسن هاشمی، رییس شورای اسلامی شهر تهران، پیروز حناچی، شهردار تهران، احمد مسجد جامعی، سید آرش حسینی میلانی و زهرا صدر اعظم نوری از اعضای شورای شهر تهران و مختاری مدیر عامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران برگزار شد.

محسن هاشمی در مراسم افتتاح باغ سلیمانیه( باغ وثوق الدوله) گفت: باغ سلیمانیه که بخشی از عمارت 25 هکتاری وثوق الدوله در جنوب شرقی تهران است، امروز با همکاری بنیاد مستضعفان و شهرداری تهران، به بوستان تبدیل شده و در اختیار شهروندان تهرانی قرار می گیرد که بعنوان یکی از خدمتهای این دوره مدیریت شهری امیدواریم مورد استفاده مردم این منطقه تهران قرار می گیرد.

وی افزود: اقدماتی از این دست، شیوه صحیح استفاده از انفال و اموال عمومی است که موجب احیای سرمایه اجتماعی انقلاب و نهادهایی از طریق بنیاد مستضعفان که متولی اینگونه اموال است، می شود و بجای اینکه شاهد ساخته شدن برج ها و مال ها باشیم، بوستان ها و پارکهای عمومی در اختیار مردم قرار گیرد.

هاشمی ادامه داد: البته متاسفانه بیشتر درختان کهن این فضا، بدلیل متروکه شدن این فضا و عدم رسیدگی در دهه گذشته از بین رفته است که امیدواریم توسط سازمان بوستان ها، این آسیب دیدگی ها بتدریج ترمیم شود و فضای مناسبی برای تفرج شهروندان فراهم گردد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: نکته مهمی که باید به آن توجه داشت، انتظار مردم از مدیریت شهری، مجموعه اقداماتی است که تهران را به شهر زندگی، تبدیل کند، در این مجموعه اقدامات فضای های مناسب شهری مانند باغ سلیمانیه نقش مثبتی ایفا می کنند اما شهروندان برای استفاده از این فضاها، نیازمند سیستم حمل ونقل عمومی، فراغت و آرامشی هستند که متاسفانه ما در تحقق آن با مشکل مواجه هستیم.

محسن هاشمی افزود: در شرایط فعلی که بحران کرونا همزمان با مشکلات اقتصادی و معیشتی جامعه را تحت تاثیر قرار داده، شاهد بروز ازدحام در سیستم حمل ونقل عمومی و تشدید ترافیک در شهر هستیم، یعنی نه سیستم حمل ونقل عمومی تجهیزات کافی برای پاسخگویی به تقاضا را در اختیار دارد و نه معابر شهری، ظرفیت این میزان استفاده از خودروهای شخصی را دارند و ازدحام در سیستم حمل ونقل عمومی و آلودگی هوای ناشی از ترافیک، هر دو به شیوع بیشتر کرونا و تشدید ابتلا به آن می انجامد.

وی ادامه داد: اولویت اول و نخست و ضروری شهر در این شرایط، تقویت حمل ونقل عمومی وکاهش ازدحام بخصوص در ساعات پیک است اما متاسفانه اولویت مسئولان این نیست و سالهاست که حمل ونقل شهری، مانند یک فرزند یتیم بین مجلس، دولت، سیستم بانکی و دستگاههای مختلف سرگردان است و هر جایی که هم احساس قدرت وکنترل دارد، بخشی از حق این کودک یتیم را تصاحب می کند و در کارش اخلال می کند.

هاشمی اظهار داشت: متاسفانه صدای این یتیم هم در هیاهوی مسایل سیاسی و دعواهای جناحی شنیده نمی شود و شاهد هستیم حتی یک دهم اعتبارات ضروری مورد نیاز آن تخصیص پیدا نمی کند.

وی گفت: اگرچه شهردار محترم تهران، بر رعایت آداب و حفظ حرمتهای تاکید زیادی دارد اما به نظر می رسد، برای گرفتن حق مردم تهران بیش از نجابت نیاز به سماجت داریم و امیدوارم با پیگیری بیشتر مسئولان شهرداری، بیشتر از این حق این فرزند یتیم تهران تضییع نشود.

گفتنی است باغ وثوق الدوله با مساحت تقریبی دو هکتار در بزرگراه شهید محلاتی، خیابان ۱۰ فروردین واقع شده و متعلق به بنیاد مستضعفان بود که توسط شهرداری تهران تملک شده است. از همین رو با توجه به کمبود سرانه فضای سبز موجود در منطقه ۱۴، قرار شد این باغ تاریخی با حفظ درختان و بافت قدیمی و بهره گیری از سبک باغسازی ایرانی – اسلامی به بوستان عمومی تبدیل شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 639970 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟