هوای پایتخت برای گروه‌های حساس آلوده شد

آلودگی هوا  / به گزارش رکنا، بنا بر پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، در نخستین ساعات امروز ( ۱۹ آذر ماه) عدم وزش باد مؤثر، انباشت آلاینده‌ها از شب گذشته و افزایش ترافیک صبحگاهی باعث افزایش غلظت ذرات معلق شده و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است.

با تداوم جو آرام طی روز شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد و پیش‌بینی می‌شود کیفیت هوا در مناطق پرتردد در وضعیت نامطلوب باقی بماند. در شامگاه نیز با افزایش حجم ترافیک بر غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق افزوده خواهد شد و به‌تبع آن کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت ناسالم به‌ویژه برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

با افزایش تندی باد تا نخستین ساعات فردا ( ۲۰ آذر ماه) از غلظت آلاینده‌ها کاسته می‌شود و برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

به‌تدریج طی روز با افزایش ناپایداری و رشد ابر پیش‌بینی می‌شود شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم شود همچنین احتمال بارش پراکنده و گاهی وزش باد تا اواخر وقت فردا (۲۰ آذر ماه) برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق پایتخت را به‌دنبال خواهد داشت.

 آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته « ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون » با میانگین ۱۱۰ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۱۱۳ است‌ و کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 638020 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟