داوطلبان واکسن کرونای ایرانی چه کسانی هستند؟
حجم ویدیو: 10.79M | مدت زمان ویدیو: 00:01:50

واکسن کرونا / به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، تلاش محققان ایرانی همزمان با محققان خارجی پیش رفت. در حال حاضر روسیه، انگلیس و چین ادعای ساخت واکسن کرونا را مطرح کرده اند و در هر سه کشور تزریق این واکسن شروع شده است. از سوی دیگر آلمان از ساخت اسپری بینی برای مصونیت در برابر کووید-19 به مدت 24ساعت خبر داد. چندی پیش اما طی خبر خوشی سعید نمکی، وزیر بهداشت از رسیدن واکسن کرونا به فاز تست انسانی رسیده است.

مینو محرز، عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره داوطلبان تست کرونا توضیحاتی ارائه کرده و گفت: داوطلبان رضایت نامه ای امضا می کنند و آزمایش های مختلفی روی آنها صورت می گیرد تا کاملا سالم بوده و در طی شیوع کووید-19 به این بیماری مبتلا نشده باشند.

وی تاکید کرد: داوطلبان در هتلی نگهداری می شوند تا به کووید-19 مبتلا نشوند و تحت نظر باشند. بیمارستان سیار، پزشک و تمام تجهیزات نیز کنار این هتل تعبیه خواهد شد.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره تزریق واکسن کرونا گفت: این واکسن در دو نوبت به داوطلبان تزریق می شود و تمام فعل و انفعالات آنها کنترل می شود و هر روز توسط پزشکان معاینه می شوند. اگر مشکلی پیش بیاید این داوطلبان بیمه هستند و اگر مشکل حادتری پیش بیاید به آنها دیه پرداخت می شود.

وی با اشاره به این که به داوطلبان واکسن کرونای ایرانی جایزه داده می شود گفت: در دور اول واکسن روی 56 داوطلب تست می شود. اما واکن باید روی 100 نفر آزمایش شود. زنان باردار و کودکان را از چرخه داوطلبان حذف کرده ایم و داوطلبان بین 18 تا 50 ساله هستند. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 637676 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟