یک هزار و 168 هکتار به بافت فرسوده تهران اضافه شد

به گزارش رکنا، محمد سالاری عضو شورای شهر تهران در تذکری به شهردار پایتخت درباره موضوع خط آسمان اظهار داشت:این مسأله یکی از مباحثی است که طی ماه‌های گذشته مورد بررسی قرار گرفته ولی هنوز به نتیجه نرسیده است شهرداری تهران از شورای شهر در قالب بسته مربوط به کرونا فرصت خواسته بود که یک ماهه در کمیسیون ماده 5 این مسأله به تصویب برسد ولی متأسفانه هر چند که این اقدام بسیار گسترده و مؤثر است ولی هنوز سرانجام آن مشخص نیست.

وی بیان داشت: در موضوعات شهرسازی شهرداری تهران، سعی شده با رویکرد همراهانه در شورای شهر کنار معاونت شهرسازی باشیم ولی ظرفیت‌سازی‌های لازم در این راستا صورت نگرفته و حتی معاونت شهرسازی ذی‌حساب ندارد.

این عضو شورای شهر تهران درباره بافت فرسوده پایتخت گفت:‌ از شورای عالی شهرسازی و معماری در این زمینه توقع همکاری داشتیم ولی در ماه‌های اخیر 1168 هکتار به مساحت بافت فرسوده اضافه شده و این مسأله کاهش درآمد شهرداری را به همراه داشته است.

سالاری تصریح کرد: علیرغم رأی کمیسیون ماده 5 باز هم شورای عالی شهرسازی خواسته این مسأله در جلسات شورای عالی مطرح شود که ناشی از رویکرد تمرکزگرایانه آنها محسوب می‌شود.

وی درباره صدور پروانه‌های ساختمانی گفت: این مسأله ابعاد زیاد داشته و روند صدور آن طولانی است نیاز است جمع‌بندی‌هایی در این راستا صورت گیرد چرا که تعداد قابل توجهی از این طرح‌ها که موجب ارتقاء زندگی در شهر می‌شود شهرداری توانایی جمع‌بندی آن را ندارد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران درباره عوارض ساختمانی گفت:‌ در حال حاضر هنوز بخشی از محاسبات عوارض گواهی ساختمان‌ها دستی و نه سیستمی ارائه می‌شود که این مسأله رانت را به همراه داشته است و باید این مشکل برطرف شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 637552 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟