امدادرسانی به 202 نفر از سیل زدگان

به گزارش رکنا ، مهدی ولی پور با تشریح گزارش عملیات سیل و آب گرفتگی در ۲۴ ساعت گذشته گفت: طبق آخرین اطلاعات ارزیابی شده دریافتی از مراکز کنترل و هماهنگی عملیات در استان های اصفهان، بوشهر، تهران، فارس، هرمزگان و یزد هموطنان در این استان متأثر از سیل و آب گرفتگی بوده اند.

وی توضیح داد: در مدت یادشده و با تلاش نیروهای امدادی هلال احمر هزار و ۲۰۲ نفر از سیل زدگان امدادرسانی شدند که از این تعداد به ۴۲ نفر از هموطنان و مسافران متأثر از حوادث جوی و اقلیمی در پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای و بین شهری، مدارس، مساجد و نظایر آن اسکان اضطراری و موقت یافتند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: تخلیه آب از ۷۴ واحد منزل مسکونی، از دیگر اقدامات ۷۶ تیم (متشکل از ۳۱۸ نفر امدادگر و نجات گر هلال احمر) در خدمات رسانی به هموطنان و مسافران در ۶ استان کشور بوده است

ولی پور اضافه کرد: متأسفانه طبق اطلاعات دریافتی از استان‌های بوشهر و هرمزگان هفت نفر از هموطنان مان در اثر سیل جان باخته اند.

وی گفت: با تلاش نیروهای امدادی هلال احمر در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ دستگاه چادر، ۲۳۶ تخته پتو، ۸۴ تخته موکت، ۱۲۹۵ کیلوگرم نایلون پوششی و سایر مواد غذایی در میان متاثرین از حوادث جوی توزیع شده است. امدادرسانی در استان‌های بوشهر و فارس با جدیت ادامه دارد.

وی از هموطنان خواست در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری عمومی یا پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره اضطراری ملی ۱۱۲ تماس بگیرند.

این مقام مسئول در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: تلفن گویای ندای امداد با شماره ۱۱۲ در هر کجا که پوشش تلفن همراه وجود داشته باشد، بدون نیاز به سیم کارت در دسترس است.

به گزارش رکنا، ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در زمان وقوع حوادث و سوانح، ارائه آموزش‌های امداد کمک‌های اولیه به اقشار مختلف جامعه، برنامه ریزی و اقدام در جهت آمادگی مقابله با حوادث و سوانح، ارسال محموله‌های کمک‌های بشردوستانه به کشورهای آسیب دیده و متأثر از حوادث طبیعی، غیرطبیعی و اعزام عوامل امدادی در داخل و خارج از کشور از جمله وظایف این سازمان راهبردی وابسته به جمعیت هلال احمر است.

سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیش از ۳۰ سال تجربه در زمینه آمادگی و پاسخگویی سوانح در داخل و خارج از کشور به عنوان یکی از بخش‌های اصلی جمعیت هلال احمر محسوب می‌شود که با امکانات گسترده عملیاتی، پشتیبانی، مخابراتی ، امداد هوایی، جاده‌ای، دریایی، کوهستان و شهری، عملیات امداد و نجات را در فصول مختلف سال و برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان و متاثرین از انواع حوادث و سوانح احتمالی در سراسر کشور اجرا می‌کند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 637070 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟