شناسایی و قرنطینه بیماران کرونایی در طرح محله محور

به گزارش رکنا ، جعفر صادق تبریزی به اجرای طرح شهید سلیمانی برای غربالگری و قرنطینه بیماران کرونایی در محله ها و مناطق محروم کشور اشاره کرد و گفت: هدف ما از اجرای این طرح، شناسایی زودهنگام بیماران و پیگیری وضعیت افرادی است که در تماس نزدیک با بیمار بوده اند.

وی، جداسازی بیماران و قرنطینه خانگی و غیر خانگی را مورد تاکید قرار داد و افزود: درمان‌های سرپایی و مراقبت از بیماران کرونایی در ادامه بسیج ملی طرح شهید سلیمانی دنبال می شود.

صادق تبریزی با عنوان این مطلب که تلاش می کنیم با اجرای این طرح، زنجیره انتقال ویروس قطع و سرعت انتقال بیماری از اجرای اقدامات ما کندتر شود، ادامه داد: هدف اصلی از اجرای طرح شهید سلیمانی، کنترل بیماری است.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت ، هدف دوم طرح شهید سلیمانی را کاهش میزان بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها و هدف سوم را کاهش آمار مرگ های کرونایی اعلام کرد و گفت: هدف چهارم طرح شهید سلیمانی، به حمایت از گروه‌های آسیب پذیر و در معرض خطر اختصاص دارد.

صادق تبریزی ادامه داد: در گام چهارم طرح که به صورت رسمی از ابتدای آذر شروع شده است، یک ویژگی دیگر به سه گام قبلی اضافه شده و آن محله محور و خانواده محور کردن این طرح است. این اقدام به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا کمک شایانی خواهد کرد.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، افزود: این طرح در تمامی استان‌های کشور کلید خورده و به زودی نتایج درخشان آن را اطلاع رسانی خواهیم کرد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 637041 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟