طرح شهید سلیمانی در راستای مدیریت بیماری کرونا است

به گزارش رکنا، جعفر صادق تبریزی، رئیس مرکز مدیریت شبکه های وزارت بهداشت در برنامه زنده شبکه خبر گفت: طرح شهید سلیمانی در راستای مدیریت همه گیری بیماری کرونا است. شناسایی افراد مبتلا و افرادی که در تماس با افراد مبتلا بوده اند در این طرح در دستور کار است تا افراد در ادامه در قنطینه قرار گرفته و زنجیره انتقال قطع شود.

او افزود: در همین راستا درمان سرپایی این افراد آغاز شده است و در ادامه 4 مرحله از بسیج ملی در آن شکل می گیرد. این طرح به این علت پایه گذاری شد تا با مشارکت مردو دستگاه های مختلف کرونا را کنترل کند. این طرح در راستای آن است که سرعت انتقال ویروس از سرعت ما بیشتر نشود. هدف بعدی این است که میزان بستری ها را در بیمارستان ها کاهش دهیم.

  کاهش مرگ و میر و حمایت از قشرهای ضعیف

این مقام مسئول در وزارت بهداشت تصریح کرد: هدف نهایی کاهش مرگ و میر و حمایت از قشرهای ضعیف در این طرح است. در گام اول بسیج ملی مقابله با کرونا غربالگری شفاهی در دستور کار بود و در تماس تلفنی علائم بیماری پرسیده می شد و راهنمایی های لازم به شهروندان ارائه می شد. در گام دوم غربالگری آزمایشگاهی در دستور کار قرار گرفت که در آن از شهروندان تست گرفته می شد. در گام سوم خدمات اساسی و ضروری به شهروندان ارائه شد تا همه اقشار از این خدمات بهره مند شوند.

تبریزی تصریح کرد: ایمن سازی با این طرح به بالای 95 درصد رسید و به سالمندان نیز خدمات خوبی ارائه شد. از یکم آذر ماه نیز علاوه بر موارد گذشته، محله محوری و خانواده محوری در دستور کار قرار گرفته است و به درب منازل مردم مراجعه می شود و سایر اعضای خانواده و محل کار شخصی که مبتلا به کرونا است مورد رصد قرار می گیرند تا زنجیره کرونا قطع شود.

حضور بسیج در کنار دانشگاه های علوم پزشکی و هلال احمر

رئیس مرکز مدیریت شبکه های وزارت بهداشت ادامه داد: نقطه محوری این طرح حضور بسیج در کنار دانشگاه های علوم پزشکی و هلال احمر است و با حضور این عزیزان سه دسته تیم تشکیل خواهد شد که تیم های نظارتی، حمایتی و مراقبتی هستند. این طرح در استان های اصفهان و زنجان آغاز شده است. تیم های حمایتی با محوریت بسیج در پایگاه های بسیج و مساجد شکل خواهد گرفت. تیم ها سه نفره هستند و کمک های مومنانه را در میان نیزامندان توزیع می کنند تا نیازمندان مشکل معیشتی نداشته باشند.

او افزود: تیم های مراقبتی دو دسته هستند که دسته اول در منازل مراقب شهروندان هستند و دسته دوم تیم های رهگیری هستند تا افراد مبتلا را کنترل کنند. این افراد نباید از منزل خارج شوند. باید قرنطینه معکوس در دستور کار قرار گیرد و افراد در معرض خطر از منازل خارج نشوند. در مراجعه به منازل اگر افراد علائم داشته باشند از ان ها توسط کیت های آنتی ژنی تست گرفته خواهد شد و در مدت زمان 20 دقیقه نتیجه مشخص می شود. اگر این غربالگری با موفقیت انجام شود در مدت 3 ماه 90 درصد زنجیره کرونا در کشور قطع خواهد شد.

همدلی بسیار زیبا در کشور رقم خورده است

تبریزی خاطرنشان کرد: تیم های نظارتی با محوریت هلال احمر و بسیج شکل خواهد گرفت و از اماکن عمومی بازدید خواهند کرد و تذکر و جریمه خواهند کرد. یک همدلی بسیار زیبا در کشور رقم خورده است. در این میان وزارت ورزش، هلال احمر و سایر دستگاه ها امکانات خود را در اختیار ما قرار داده اند تا بتوانیم طرح را عملیاتی کنیم. ظرفیت ما 138 تخت در کشور است و این تعداد نیز کمبودها را جبران کرده است.

این مقام مسئول در وزارت بهداشت اذعان کرد: محدودیت های وضع شده در کشور نقش مهمی در این داشت که امروز وضعیت بهتری در کشور داشته باشیم. کاهش مرگی که امروز مشاهده می شود نباید مردم را وسوسه کند که دوباره دور هم جمع شوند. مردم باید مراقبت ها را ادامه دهند تا آمار مرگ و کیر به زیر 100 نفر برسد. همه استان ها طرح شهید سلیمانی را آغاز کرده اند و بزودی نتایج مثبت آن مشخص خواهد شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

برنا

کدخبر: 636475 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟