به گزارش رکنا ، "محمود ثمینی" روز شنبه پس از برگزاری چهل و هفتمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا به ریاست دکتر روحانی و با حضور استانداران سراسر کشور و تقدیر رییس جمهوری از همکاری خوب مردم و کسبه و اصناف، در نشستی از مردم لرستان، فرمانداران، بازاریان، اصناف، کسبه و ماموران اجرایی و انتظامی تقدیر و تشکر کرد.

ثمینی خاطرنشان کرد: به واسطه اعمال محدودیت ها و رعایت مردم استان لرستان، وضعیت در بیشتر مناطق استان به سمت نارنجی شدن تغییر یافته است و همچنان در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، محدودیت تردد وجود خواهد داشت به این معنا که تردد از ساعت ۲۱ شب تا ۴ صبح روز بعد ممنوع خواهد بود.

جانشین رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به سفر معاون وزیر بهداشت به استان لرستان گفت: طی بررسی هایی که معاون وزیر بهداشت در سفر اخیر خود از استان لرستان داشته اند، از همه فرمانداران و از جمله فرماندار الیگودرز به خاطر ابداعات و ابتکاراتی که در امر پیشگیری داشته است و توانسته بود بیماری را به خوبی کنترل کند تقدیر کرد.

ثمینی با اشاره به سایر مصوبات جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: شرکت های خصوصی نیز در بخش های ستادی و اداری موظف هستند در وضعیت قرمز با یک دوم پرسنل فعالیت داشته باشند.

وی افزود: در این جلسه همچنین تصویب شد کارفرمایان و اصنافی که در اثر کرونا تعطیل شده و دچار خسارت شده اند برای پرداخت حق بیمه در ماه های آذر و دی به آنها مهلت داده می شود و تامین اجتماعی هم با کمک دولت و وامی که به آنها تخصیص داده شده این قضیه را جبران می کنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان افزود: مبالغی که بابت کمک های بلاعوض و یا یارانه هایی که به خسارت دیدگان کرونا از طرف دولت پرداخت می شود، طلبکاران حق ندارند از این کمک ها بابت مطالبات خود از طریق چک و روش های دیگر برداشت کنند.

تا سیزدهم آذرماه ابتلای قطعی ۵۶ هزار و ۹۰۴ شهروند لرستانی به ویروس کرونا تایید شده است که از این تعداد یک هزار و ۱۷۵ نفر نیز جان باخته اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 636451 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟